چه کسانی برای تزریق دز بوستر مراجعه نمایند؟، فکری برای تهویه اماکن سربسته کنید

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/سمنان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افراد بالای 60سال که هر دو دز خود را واکسن سینوفارم و یا برکت تزریق نموده و 4 ماه از تزریق دومین دز آن گذشته، خواست برای تزریق دز سوم یا بوستر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

چه کسانی برای تزریق دز بوستر مراجعه نمایند؟، فکری برای تهویه اماکن سربسته کنید

دکتر کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مراکز منتخب واکسیناسیون کووید-19 مجموعه های تحت پوشش دانشگاه آماده تزریق دز سوم واکسن هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس اظهار داشت: افرادی که از تزریق واکسن علیه کرونا به خصوص دریافت نمایندگان سینوفارم و برکت، چهار ماه می گذرد، نسبت به تزریق دز سوم اقدام نمایند چ ا که هرچه سن بالا می رود خطر این بیماری نیز بیشتر می گردد.

وی با اشاره به اندازه واکسیناسیون در شش شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اضافه نمود: تا به امروز بیش از 593 هزار دز واکسن کووید-19 در حوزه تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

دکتر قدس با ابراز خرسندی از سرعت واکسیناسیون در این استان گفت: پوشش واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه در دز اول 89 درصد و در دز دوم 75 درصد است.

وی از شناسایی بیش از 100 بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته 20 بیمار در بیمارستان های دانشگاه بستری و 86 نفر نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند که در منزل تحت مراقبت و درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه واکسینه شدن به تنهایی کافی نیست و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان الزامی است اظهار داشت: در کنار تزریق واکسن، رعایت کامل اصول بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها و فاصله گذاری فیزیکی بسیار لازم است

قدس با بیان اینکه کار اصلی پیشگیری است و پیشگیری بر عهده مردم است توضیح داد: واکسن به تنهایی ما را از بیماری ایمن نمی کند لذا رعایت پروتکل ها و توصیه های اعلام شده تا ریشه کنی این همه گیری همچنان لازم است.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و بسته بودن درها و پنجره ها در منازل و خصوصا سالن های عمومی خواست: برای تهویه هوا در اینگونه اماکن سربسته چاره جویی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1285

به "چه کسانی برای تزریق دز بوستر مراجعه نمایند؟، فکری برای تهویه اماکن سربسته کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی برای تزریق دز بوستر مراجعه نمایند؟، فکری برای تهویه اماکن سربسته کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید