چالش های آبی را با اتکا به توان متخصصان و شرکت های دانش بنیان پاسخ دهیم

به گزارش لنجان بلاگ، سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ملاقات با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای برطرف چالش های آبی تاکید نمود.

چالش های آبی را با اتکا به توان متخصصان و شرکت های دانش بنیان پاسخ دهیم

به گزارش خبرنگاران، محمد همت سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ملاقات با اتابک جعفری لور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، توسعه فناوری های آب با تکیه بر توان دانشمندان داخلی و شرکت های دانش بنیان، برترین راه کار برطرف چالش های آبی را ضروری دانست.

وی با تاکید بر جایگاه فناوری های نوین صنعت آب و فاضلاب، گفت: ستاد توسعه فناوری های آب، اقلیم و محیط زیست؛ برای رشد و پیشرفت دانش و فناوری های متناظر با مسائل واقعی صنعت آب کشور برنامه ریزی دقیقی نموده است.

همت اضافه نمود: تعامل سازنده و تنگاتنگ شکل گرفته میان ستاد و شرکت مهندسی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و این تعاملات باید در تمامی ابعاد بیشتر هم گردد.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جعفری لور نیز در این ملاقات رویکرد اتخاذ شده در ستاد، نسبت به فناوری های کاربردی صنعت آب و فاضلاب را مطلوب خواند و گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در تمامی حوزه های توسعه دانش و فناوری آماده همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است.

در این ملاقات بر همکاری های دو جانبه برای توسعه فناوری های نوین تامین آب، افزایش تنوع سبد آبی با بهره گیری از منابع آبی ژرف و دیگر آب های نامتعارف، فناوری های افزایش کیفیت، تصفیه و شیرین سازی آب، فناوری های حوزه مدیریت هوشمند آب و فناوری های حوزه افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب، تاکید شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1576

به "چالش های آبی را با اتکا به توان متخصصان و شرکت های دانش بنیان پاسخ دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های آبی را با اتکا به توان متخصصان و شرکت های دانش بنیان پاسخ دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید