پیش بینی مقامات بهداشتی آلمان درباره شیوع گسترده کرونا در هفته های آینده

به گزارش لنجان بلاگ، انستیتو رابرت کخ آلمان پیش بینی کرد که در هفته های آینده فرایند نزولی آمار مبتلایان به کرونا متوقف شده و این ویروس در بسیاری مناطق آلمان دوباره به صورت گسترده شیوع پیدا کند.

پیش بینی مقامات بهداشتی آلمان درباره شیوع گسترده کرونا در هفته های آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، انستیتو رابرت کخ آلمان از شیوع گسترده تر کرونا در هفته های آینده در این کشور خبر داد.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان در سخنانی گفت: ما احتمالا در یک نقطه عطف قرار داریم. فرایند نزولی مبتلایان هفته های اخیر ظاهرا دیگر ادامه نخواهد داشت. آمارهای کرونایی راکد بود و البته بسیار بالا اما در بسیاری ایالت ظهور مجدد کرونا در حال شکل گیری است و آمارها همچنان بالا است.

وی اضافه کرد: ما دقیقا نمی دانیم که آیا انواع جهش یافته این ویروس نقشی در ایجاد این شرایط دارند. البته شمار آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور به سرعت افزایش می یابد. بنابراین در هفته های آینده انتظار شیوع مجدد کرونا وجود دارد.

ویلر همچنین از همه گیری کرونا همچنین در بین جوانان خبر داده و گفت: جوانان و نوجوانان و بچه ها بیشتری در گیر این بیماری خواهند شد.

وی اضافه کرد: ما باید خود را برای مبارزه سخت تر با کرونا در این شرایط آماده کنیم. در این شرایط احتمال دستیابی به هدف پایین تر آوردن سطح مبتلایان کاهش می یابد. هر گونه کاهش بدون فکر و نسنجیده محدودیت ها فرایند شیوع این ویروس را تشدید می کند و ما بعد از چند هفته دقیقا در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که کریسمس در آن بودیم.

وی مجددا از شهفرایندان خواست که روابط خود را به ضروری ترین ها کاهش دهند و حتما از ماسک استفاده کنند و تا حد ممکن به سفر نفرایند. وی همچنین از شهفرایندان خواست در دفتر، اتومبیل و وسایل حمل و نقل عمومی هم از ماسک استفاده کنند.

رئیس انستیتو رابرت کخ همه واکسن ها در آلمان را ایمن و موثر ارزیابی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم وقوع موج سوم کرونا را تقریبا غیر قابل اجتناب ارزیابی کرده و خواستار تغییر استراتژی برای فرایند تست گیری ها و واکسیناسیون شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی تاکید کرد که کرونا در صورت واکسیناسیون جهانی شکست می خورد. وی از آمادگی کشورش برای در دسترس قرار دادن واکسن برای کشورهای فقیر خبر داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 490 مرگ کرونایی جدید خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2381259 نفر به کرونا مبتلا شده و 68118 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 860

به "پیش بینی مقامات بهداشتی آلمان درباره شیوع گسترده کرونا در هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی مقامات بهداشتی آلمان درباره شیوع گسترده کرونا در هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید