وست مینستر، کلیسای سلطنتی لندن

به گزارش لنجان بلاگ، کلیسای وست مینستر | Westminster Abbey

کلیسای وست مینستر لندن هر ساله میزبان چیزی حدود 1 میلیون بازدید کننده است، کلیسایی که آن را به عنوان کلیسای سلطنتی لندن هم می شناسند و محل انجام تاج گذاری های زیادی بوده است. این کلیسای گوتیک زیبا در فهرست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و به همین علت هم در بین مردم لندن و هم جهانگرد های خارجی جایی شناخته شده است. وست مینستر با آن نقاشی های خیره کننده و شیشه های رنگارنگ و صنایع دستی زیبایش مجموعه ای از بزرگ ترین و مهم ترین تندیس ها و مجسمه های بریتانیا را دارد. با معرفی بیشتر این کلیسا همراه خبرنگاران باشید:

وست مینستر، کلیسای سلطنتی لندن

کلیسای وست مینستر لندن محل برگزاری مراسم های مهم ملی و حتی تاجگذاری های زیادی بوده است و به همین علت رابطه ای طولانی با سلطنت بریتانیا دارد. این کلیسا در غرب خانه مجلسی قرار گرفته است. از آن جا که این کلیسا بازدید کننده های زیادی دارد تصمیم گرفته شده تا در آن به جز تورهای گروهی، تورهای صوتی بهم برگزار شود، فایل های صوتی راهنمای کلیسا در 11 زبان ترجمه شده اند و رایگان هستند. تور صوتی تقریبا 1 ساعت طول می کشد و در آن سعی شده است تا دقیق ترین جزییات هم رعایت شود.

دیوارهای این کلیسا که در بین مردم انگلستان از ارزش و احترام بالایی برخوردار است صدها سال داستان، راز و تاریخ را در خود جا داده است. این کلیسا که به سبک گوتیک ساخته شده است، در قرن یازدهم تاسیس شده است و از همان دوران ابتدای ساختش، محل برگزاری تاج گزاری بوده است و همچنین 16 مراسم ازدواج سلطنتی هم در آن برگزار شده است. جالب است بدانید که کلیسای وست مینستر یکی از پر بازدید ترین مکان های مذهبی جهان بوده است، این کلیسا جدا از اهمیت مذهبی اش، مجسمه ها و تندیس ها و آثار یادبود زیادی را در خود دارد. در روز 28 دسامبر سال 2015، این کلیسا 950 امین سالگرد خود را جشن گرفت و مطمئنا که چنین سازه ای نمی تواند همین طور بدون داشتن داستان هایی این قرن ها را پشت سر گذاشته باشد. در این جا بعضی از رازهایی که به احتمال زیاد درباره کلیسای وست مینستر نمی دانسته اید را با شما در میان می گذاریم.

باغ مخفی کلیسای وست مینستر

در این کلیسا باغی به نام باغ کالج وجود دارد که احتمالا یکی از بهترین بخش های بازدید از وست مینستر خواهد بود. این باغ پشت دیوارهای بلند درختان پنهان شده است و همین که وارد آن می شوید این احساس به شما دست می دهد که وارد جهانی دیگری شده اید. گفته می شود که این باغ قدیمی ترین باغ انگلستان باشد چرا که حداقل 900 سال سن دارد دارد و زمانی از طریق کشیش هایی که در این کلیسا بوده اند استفاده می شده است و در آن انواع گیاهان دارویی کشت می شده است.

مقبره جنگجوی گمنام در کلیسای وست مینستر

در این کلیسا مقبره ای وجود دارد که ظاهرا متعلق به یک سرباز گمنام است که در دوران جنگ جهانی کشته شده است و تنها مقبره ای در این کلیسا است که به صورت ایستاده است و شما نمی توانید روی آن بایستید. در صورتی که بقیه مقبره ها به صورت افقی در این کلیسا قرار گرفته اند.

کلیسای وست مینستر در واقع اصلا یک کلیسا نیست

در واقع اگر بخواهیم این سازه را درست طبقه بندی کنیم، باید آن را در کتگوری سازه های سلطنتی قرار دهیم چرا که همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، از همان دوران ها این کلیسا محل برگزاری مراسم سلطنتی بوده است.

کلیسای وست مینستر مورد سرقت واقع شده است

در این کلیسا تا 700 سال، جایگاه تاج گذاری نگهداری می شد که این جایگاه هم جواهری در خود داشت که گفته می شد ارزش تاریخی بالایی داشته است و در ابتدا متعلق به اسکاتلند بوده است. در عید کریسمس سال 1950، گروهی از دانش آموزان اسکاتلندی این جواهر رابه سرقت بردند و به خانه اصلی خودش یعنی اسکاتلند بردند که 4 ماه بعد از طریق پلیس پیدا شد و در زمان تاجگذاری ملکه الیزابت دوم به کلیسای وست مینستر برگردانده شد. در سال 1996 دولت بریتانیا رسما این جواهر را به جایی که تعلق داشت یعنی قلعه ادینبورگ در اسکاتلند برگرداند و آن را در کنار جواهر تاج اسکاتلند قرار داد.

هزینه ورود به کلیسای وست مینستر و ساعت کار آن

بلیط ورودی بزرگسالان: 20 پوند

بلیط ورودی بچه ها: 9 پوند. ورود بچه های زیر 5 سال به این کلیسا رایگان است.

این کلیسا در روزهای دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه در ساعت 9:30 تا 15:30 و در روز چهارشنبه ساعت 9:30 تا 6 بعدازظهر باز است. به طور کلی بین ماه های سپتامبر تا آپریل، از ساعت 9:30 تا 1:30 بعداز ظهر و بین ماه های می تا آگوست از ساعت 9:30 تا 3:30 باز است.

کمی بیشتر از کلیسای وست مینستر بدانید

کلیسای وست مینستر در قلب شهر لندن قرار گرفته است و معروفیت آن تقریبا با معروفیت کلیسای مشهور نوتردام در پاریس برابری می کند. این کلیسا هر ساله بیشتر از 1 میلیون بازدید کننده دارد و محل برگزاری مراسم های مختلف ملی و مراسم های تاجگذاری است و نام آن با لحظات سرنوشت ساز سلطنت این کشور گره خورده است که برای مثال مراسم ازدواج کیت میدلتون و پرنس ویلیام در سال 2011 در این کلیسا بود.

نکات سفر به کلیسا

  • اگر می خواهید از خیل جمعیت و ایستادن در صف های طولانی و شلوغ انتظار در امان باشید بهتر است که روز چهارشنبه بعدازظهر را برای بازدید انتخاب کنید.
  • اگر سفر به لندن کرده اید و قرار است که فقط مدت کوتاهی در آن جا باشید و دوست دارید حدالامکان از بیشتر جاذبه های آن دیدن کنید، خانه مجلس و برج بیگ بن فقط یک دقیقه تا آن جا فاصله دارد و علاوه بر این، به میزان یک پیاده روی 15 دقیقه ای بسیار زیبا هم تا کاخ باکینگهام فاصله دارید.
  • بهترین روش رفتن به کلیسای وست مینیستر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است چون هیچ پارکینگی هم در آن جا وجود ندارد.

آدرس: westminster abbey 20 deans yd london sw1p 3pa united kingdom

منبع: strawberrytours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1350

به "وست مینستر، کلیسای سلطنتی لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وست مینستر، کلیسای سلطنتی لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید