هفت روش برای تنوع بخشیدن به استایل خود

به گزارش لنجان بلاگ، هفت روش برای تنوع بخشیدن به استایل اگر در چند سال گذشته استایل ثابتی داشته اید و لباس های کمدتان برای تان تکراری شده وقت آن است که تغییراتی ایجاد کنید. با گذشت زمان و بالارفتن سن و تغییرات ظاهری بهتر است که لباس های خود را هم با این تغییرات هماهنگ کنید. حتی می توانید سبک جدیدی را برای لباس پوشیدن انتخاب کنید و علایق خود را در ظاهرتان نشان دهید. خوشبختانه دنیای مد و لباس احتمالات زیادی را برای آزمودن چیزهای نو فراهم می نماید. پس هنگام خرید لباس از این امکان ها بهره ببرید.

هفت روش برای تنوع بخشیدن به استایل خود

در ادامه چند روش را به کسانی، که می خواهند استایل های تازه را امتحان نمایند، پیشنهاد می کنیم.

سبک خود را بشناسید

اولین و مهم ترین کار تصمیم گیری درباره ظاهر و استایل تان با درنظرگرفتن سبک و سلیقه تان است. فرقی نمی نماید که در پی خرید لباس زنانه هستید یا مردانه. ابتدا باید ببینید به چه لباس ها و رنگ هایی علاقه دارید و چه لباس هایی به شما می آید. می توانید چیزهایی از آیتم های قدیمی کمد لباس تان را نگه دارید و آیتم هایی را نو کنید. اگر می خواهید زمان کمی را صرف هماهنگ کردن لباس های تان بکنید باید آیتم هایی را انتخاب کنید که از مد نمی افتند و ست کردن شان آسان تر است. پس اول باید سبک خود را بشناسید. برای انتخاب سبک لباس مردانه و لباس زنانه می توانید از کسانی با استایل مشابه خودتان الهام بگیرید یا مجلات مد را ببینید.

هم لباس های مد روز و هم لباس های کلاسیک بپوشید

داشتن کمدی از لباس های متنوع که ترکیبی از آیتم های کلاسیک و مد روز باشد کار شما را برای انتخاب و هماهنگ کردن لباس ها و اکسسوری های تان آسان تر می نماید. بهتر است لباس های کمدتان چندکاربردی باشد. مثلا شلوار مشکی، شلوار جین و یا مانتوی مشکی لباس های بیسیک و چندکاربردی ند. ویژگی این لباس های چند منظوره این است که می توانید آنها را هم برای محل کار و هم برای قراری محبت آمیز یا استفاده روزمره بپوشید. در صورتی که آنلاین خرید می کنید مقدار های خود را دقیق بگیرید و بر طبق راهنمای سایز لباس و کفش خود را انتخاب کنید.

مدل های تازه را امتحان کنید

دنیای مد را دنبال و مطابق سلیقه خود مدل های تازه را انتخاب نموده و به کمد خود اضافه کنید. همینطور می توانید لباس ها و اکسسورس های کمی متفاوت با سبک خود را امتحان کنید و به کمد خود و استایل تان تنوع ببخشید. اما توازن را حفظ کنید. به هر حال هر لباسی را که می پوشید باید احساس راحتی و اعتمادبه نفس داشته باشید. یکی از استایل های محبوب سال های اخیر استایل مونوکروم یا تک رنگ بوده است.

در استایل مونوکروم می توانید از طیف های مختلف یک رنگ بهره ببرید و برای زیبایی بیشتر پارچه هایی با جنس و بافت متفاوت را انتخاب کنید، مثلا ابریشم و کتان، چرم و پارچه توری و …. بعلاوه می توانید از لباسهای طرح دار بهره ببرید و آنها را با هم یا با لباس های ساده ست کنید. مثلا طرح راه راه، خال دار، چهارخانه و گلدار… . همینطور می توانید با کمی خلاقیت این طرح ها را با هم ترکیب کنید.

از رنگ های مختلف بهره ببرید

در انتخاب رنگ لباس باید به رنگ پوست و موی خود توجه کنید. هرچند استفاده از رنگهای خنثی و هماهنگ کردن آنها آسان تر است اما رنگهای گرم و شاد جلوه دیگری به ظاهر شما می دهند و استایل تان را پرانرژی می نمایند. رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما و استایل تان هماهنگ است و به شما می آید. از طیف های مختلف رنگ موردعلاقه تان بهره ببرید. مثلا اگر رنگ طوسی را دوست دارید لباس هایی از طیف های مختلف رنگ طوسی خریداری کنید. رنگ ها یک جنبه زیباشناختی هم دارند و این یکی از مهم ترین جنبه های مد و لباس است.

استایل تان را یک بوم نقاشی درنظر بگیرید و رنگ ها را ترکیب کنید و به رنگ دلخواه خود برسید. لباس هایی که می پوشیم و رنگ هایی که انتخاب می کنیم حالات درونی و جنبه هایی از شخصیت ما را منعکس می نمایند. در انتخاب رنگ لباس مردانه و زنانه به فصل هم توجه کنید. مثلا در فصل بهار و تابستان از رنگهای پاستلی و روشن می توانید بهره ببرید و در فصل پاییز و زمستان از رنگهای گرم و تند. استفاده از این رنگها با رنگ های خنثی هم ترکیب مطلوبی می آفریند.

هرچند رنگ مشکی و دیگر رنگ های خنثی از مد نمی افتند و همواره قابل استفاده اند اما انتخاب رنگ های روشن و رنگ های گرم جلوه خوبی به استایل و ظاهر شما می دهد. اگر به رنگ های روشن عادت ندارید می توانید از طیف های تیره تر رنگ هایی مثل سبز یا آبی آغاز کنید و یکی از لباسهای تان را از بین این رنگ ها انتخاب کنید. یا می توانید اکسسوری ها را به استایل تان اضافه کنید و رنگ تازهی را امتحان کنید.

مناسب موقعیت لباس بپوشید

برای خرید لباس باید موقعیتی را، که می خواهید آن لباس را بپوشید، در نظر بگیرید. برای محل کار یا مهمانی یا گردش آخر هفته باید لباس های متناسب با آنها را انتخاب کنید. لباس ها و اکسسوری هایی را انتخاب کنید که به سرعت از مد نمی افتند و چند کاربردی اند. لباس های چندکاربردی را می توانید در مناسبت های مختلف بپوشید و اگر کیفیت خوبی داشته باشند مدت بیشتری می توانید از آنها بهره ببرید.

بعلاوه باید بودجه خود را هم در نظر بگیرید و برای لباس زنانه یا لباس مردانه با توجه به اندازه بودجه تان هزینه کنید. می توانید اکسسوری های تازه خریداری کنید و برای موقعیت های مختلف با لباسهای تان ست کنید. حتی اضافه کردن یک آیتم تازه، که تا به حال در کمد لباس تان نداشته اید، می تواند استایل تان را به روزتر کند.

از زیورآلات و اکسسوری ها بهره ببرید

استفاده از زیورآلات و اکسسوری ها ظاهر متفاوت و خاصی به شما می دهد و استایل تان را تغییر می دهد. هماهنگ کردن زیورآلات و اکسسوری ها با لباس تان کار مفرحی است و با کمی خلاقیت می توانید به نتیجه خوبی برسید. آنها تکمیل نماینده استایل شما و نشان دهنده سلیقه و سبک شمایند، پس در انتخاب شان دقت کنید. از اکسسوری ها می توان از کمربند، کلاه، شال و عینک نام برد.

شال هایی با مقدار های مختلف و با طرحها و رنگ های متفاوت را انتخاب کنید. شال های ساده هم برای هماهنگ شدن با استایل تان انتخاب خوبی است. ست کردن اکسسوری های تازه با لباس هایی که در کمد خود دارید روش خوبی برای تنوع بخشیدن به پوشش و استایل تان است. می توانید با اکسسوری ها به ظاهر خود جلوه دیگری بدهید و به چشم بیایید. با کمی ابتکار می توانید آیتم های موجود در کمد لباس خود را با هم ست کنید و با اضافه کردن اکسسوری ها یک ترکیب تازه بسازید. انتخاب های زیادی برای پوشش تان وجود دارد پس هوشمندانه انتخاب کنید.

به مدل مو و آرایش خود توجه کنید

مدل مو و آرایش تان باید کامل نماینده استایل تان باشد. مدلهای مختلف مو، که متناسب با چهره و فرم صورت شما باشد، تاثیر زیادی بر استایل تان دارد. بهتر است مدل موی خود را مناسب موقعیت انتخاب کنید. به شکل منظم به آرایشگاه بروید تا موهای سالم و جذابی داشته باشید. همینطور آرایش صورت شما بهتر است متناسب با استایل تان باشد. برای انتخاب رنگ های آرایش تان باید به رنگ پوست و چشمان خود هم توجه کنید تا ارایش زیباتری انجام دهید.

سخن پایانی

ساختن استایل خوب یک مهارت است و به مرور به دست می آید. بهتر است هرچند سال یکبار استایل خود و سبک لباس پوشیدن خود را بازبینی کنید و تغییراتی ایجاد کنید. می توانید از افراد خوش لباس هم الهام بگیرید و یا مجلات مد را ببینید. همینطور می توانید برای تماشا مدل های متنوع کفش و لباس و خرید از فروشگاه های آنلاین به وبسایت موری استایل سربزنید و از تنوع محصولات و فروشگاه ها نهایت استفاده را ببرید و یک استایل تازه و هیجان انگیز بسازید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1653

به "هفت روش برای تنوع بخشیدن به استایل خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت روش برای تنوع بخشیدن به استایل خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید