مقوله ورزش دانشجویی در دانشگاه ها ارتقا می یابد

به گزارش لنجان بلاگ، سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از ارتقای مقوله ورزش دانشجویی در دانشگاه ها خبر داد.

مقوله ورزش دانشجویی در دانشگاه ها ارتقا می یابد

غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ، درباره ورزش های دانشگاهی که از سوی وزارت علوم برگزار می شوند، تاکید کرد: روز بیستم سپتامبر هر ساله به نام روز بین المللی ورزش های دانشگاهی نامگذاری شده است.

او افزود: این نامگذاری معمولا در مراکز دانشگاهی باعث شده تا با توجه به نقش و جایگاهی که ورزش در زندگی دانشجویان دارد برنامه هایی برگزار می شوند و این برنامه ها معطوف به این هستند که ورزش و به ویژه ورزش همگانی در دانشگاه ها بتواند ترویج و توسعه بیشتری داشته باشد.

غفاری شرح داد: بنابر اهمیتی که این موضوع در سلامت جسمانی دانشجویان در ابعاد مختلف دارد باید بپذیریم که در سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان هم بسیار موثر است؛ چرا که ورزش اساسا به نام یک امر جمعی دارای پیامد هایی است که هم متوجه خود ورزشکار است و هم متوجه جمع و نهاد و مجموعه ای که ورزش در آن دایر و جاری است.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ارتقای ورزش های دانشجویی در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها هم در گذشته و هم الان به برنامه های ورزشی و برنامه های مربوط به تربیت بدنی و ورزش توجه خاصی نشان می دهند که اگر سرانه فضا هایی را که برای ورزش در دانشگاه ها طی چند سال گذشته ایجاد شده و همچنان در برنامه هستند، نگاه کنیم شاهد یک رشد قابل توجهی خواهیم بود.

غفاری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مقوله ورزش با تنوعی که دارد در دانشگاه ها هم ارتقا یابد، تاکید کرد: تلاش شده تا تمامی ورزش ها در قالب ها و حوزه های مختلف مانند: سالنی و محیط های سرپوشیده و عمومی در دانشگاه ها شکل بگیرند، طی ماه های گذشته شاهد احداث و دایر شدن محیط های ورزشی فراوانی در دانشگاه ها بوده ایم و سرانه دانشجویی ورزش نشان از این موضوع دارد که ورزش در دوره های قبل و کنونی همچنان حائز اهمیت است.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مقوله زندگی دانشجویی یک مقوله ای است که در برنامه های وزیر علوم یعنی دکتر زلفی گل وجود دارد که در دولت سیزدهم باید به آن توجه شود. در حوزه زندگی دانشجویی یکی از عناصر مهم و بسیار مشخص کننده بحث ورزش است.

او افزود: به نوعی با بحث جغرافیای فراغت که وزیر علوم روی آن تاکید دارد، بازهم مقوله ورزش سهم و نقش مهمی را پیدا می کند؛ بنابراین بخ نظر می رسد که در برنامه های آینده هم مقوله ورزش سهم قابل توجهی را داشته باشد و اهتمام خوبی هم خوشبختانه بر اساس ارتباطاتی که بین وزارت خانه های متولی امر ورزش هستند کمک خواهد کرد تا مقوله ورزش رونق خوبی در میان جوانان ایرانی و جوانان دانشجو بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1183

به "مقوله ورزش دانشجویی در دانشگاه ها ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقوله ورزش دانشجویی در دانشگاه ها ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید