مقام دفاعی آمریکا: پلیس کنگره خواهان تمدید 2 ماهه حضور گارد ملی شده است

به گزارش لنجان بلاگ، یک مقام دفاعی آمریکا گفته است که پلیس کنگره از پنتاگون خواسته است تا استقرار نیروهای گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره به مدت دو ماه دیگر تمدید گردد.

مقام دفاعی آمریکا: پلیس کنگره خواهان تمدید 2 ماهه حضور گارد ملی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام دفاعی آمریکا روز پنجشنبه گفت: پلیس کنگره از پنتاگون درخواست نموده است تا ماموریت گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره آمریکا دو ماه دیگر تمدید گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش نظامیان گارد ملی آمریکا پس از یورش مرگبار هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه مستقر شدند. پس از این حمله و آشوب، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ساختمان کنگره اتخاذ شده و موانع و حصارهای زیادی ایجاد شده است.

هم اکنون حدود 520 نظامی گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره مستقر شده اند و ماموریت آنها قرار است 12 مارس یعنی آدینه آینده سرانجام یابد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: ما باید آنها را تا زمانی که ضروری است، در اینجا داشته باشیم.

وی همچنین از راسل هونور ژنرال بازنشسته خواست تا شرایط امنیتی اطراف ساختمان کنگره را پس از یورش 6 ژانویه مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهد.

دو منبع مطلع نیز پیش از این به شبکه سی ان ان گفتند: بازنگری شرایط امنیتی کنگره آمریکا پس از یورش مرگبار هواداران افراطی دونالد ترامپ به مقام های رسمی توصیه می نماید تا موانع و حصارهای بیشتری را در اطراف ساختمان کنگره نصب نمایند و بیش از 1000 مامور پلیس دیگر را مستقر نمایند. استقرار 1000 مامور پلیس دیگر بیش از 100 میلیون دلار هزینه دربر خواهد داشت.

توصیه های امنیتی جدید شامل ایجاد یک نیروی واکنش سریع متشکل از نیروهای گارد ملی است که به طور تمام وقت در واشنگتن در حالت آماده باش قرار بگیرد.

این مقام دفاعی آمریکایی که نامش فاش نشده، اضافه کرد: درخواست پلیس کنگره به دست پنتاگون رسیده و مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد با این درخواست موافقت خواهد شد.

دادستان های فدرال تا به امروز بیش از 300 نفر را در ارتباط با حمله مرگبار به ساختمان کنگره متهم نموده اند.

یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: حامیان دونالد ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری با ساختمان کنگره کردند، نشان داده اند که قصد منفجرکردن ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

وی اضافه کرد: این تهدیدات نشان می دهد که افراط گرایان می توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 898

به "مقام دفاعی آمریکا: پلیس کنگره خواهان تمدید 2 ماهه حضور گارد ملی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام دفاعی آمریکا: پلیس کنگره خواهان تمدید 2 ماهه حضور گارد ملی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید