مرگ تدریجی صنعت هتلداری در ایام کرونایی

به گزارش لنجان بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مرگ تدریجی صنعت هتلداری در ایام کرونایی مشاهده می شود.

مرگ تدریجی صنعت هتلداری در ایام کرونایی

قضیه چیست؟

گردشگری، صنعتی وابسته به زیرساخت های مورد نیاز این حوزه است و در نبود زیرساخت ها نمی توان انتظار توسعه یک صنعت و اقتصاد حاصل از آن را داشت و در این میان، هتلها جز مهمترین زیرساختهای صنعت گردشگری بشمار می فرایند.

امروز اغلب کشورهای دنیا به سمت توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری خود به عنوان یک صنعت درآمدزا و پاک گام برمی دارند، ولی در کشور پرجاذبه ایران به نظر این صنعت بدنبال بی توجهی به زیرساختهای نوپای این صنعت مانند هتل ها و مراکز اقامتی، مرگی تدریجی را شاهد هستیم، چرا که در این ایام سخت کرونایی و در حالیکه چراغ گردشگری خاموش است، هتلها و سایر زیرساختهای این صنعت تنها به پشتوانه حمایتهای دولت می توانند زنده بمانند.

این روزها نه تنها بخشنامه های مصوب و ابلاغی دولت در خصوص این صنعت به فراموشی سپرده شده که حتی بسیاری از دستگاهها وجود چنین بخشنامه هایی را حاشا می کنند که بیانگر ضعف مدیریتی در این حوزه است. شاید اجرایی نشدن مصوبات حمایتی مختص صنعت گردشگری به خصوص در حوزه هتلداری ناشی از ناهماهنگی بین دستگاهها باشد که این روزها داغ هتلداران را بیش از پیش تازه کرده است.

انکار بخشنامه های دولتی توسط مدیران استانی

سیدامیرناصر طباطبایی، خزانه دار جامعه هتلداران کشور و از هتلداران استان یزد با تاکید بر شرایط ناخوشایند هتلها و تاسیسات صنعت گردشگری اظهار می کند: با وجود بخشنامه های خوب ستاد ملی کرونا در خصوص صنعت گردشگری، متاسفانه مدیران محلی در استان یزد از اجرای این بخشنامه ها سر باز می زنند.

وی اضافه می کند: مدیران محلی در یزد نسبت به بخشنامه هایی که رسمی بوده و دارای مشخصات و شماره نامه هستند نیز اظهار بی اطلاعی می کنند و بطور کامل منکر وجود و ابلاغ این مصوبات هستند در حالیکه چنین نیست.

طباطبایی به فشار حداکثری دستگاههایی مانند مالیات و بانک ها به هتلداران اشاره می کند و می گوید: متاسفانه، انشعاب آب هتلها برخلاف مصوبه ابلاغی، قطع شده و بانکها بدنبال فشار حداکثری، اقساط خود را از حساب بانکی هتلها برداشت می کنند و تامین اجتماعی نیز برخلاف مصوبات و بخشنامه ها از صدور لیست بیمه پرسنل هتلها بدون دریافت حق بیمه سر باز می زند.

این مسئول از شرایط موجود صنعت گردشگری گلایه می کند و می گوید: متاسفانه، مصوباتی که خود دولت گفت، توسط مدیران استانی اجرایی نمی شود و صنعت گردشگری در این شرایط نامناسب، به سختی نفس می کشد.

دیدگاه دیپلماسی کشور، گردشگری نیست

فرزاد ابراهیم زاده، مدیر یکی از هتلهای مدرن یزد از برخورد غیرمنصفانه دستگاه ها با هتلها گلایه می کند و می گوید: صنعت هتلداری زیر فشار کرونا و بخشنامه های اجرا نشده رو به نابودی است و شرایط بسیار نامناسبی را سپری می کند.

وی با بیان اینکه تنها مشکل صنعت هتلداری، کرونا و نبود مسافر نیست، اضافه می کند: بخشنامه های حمایتی صادر شده، هیچ کدام تا به امروز پشتوانه گردشگری نبوده و اجرایی نشده و حتی برخی از دستگاه ها در چنین شرایطی فشاری مضاعف بر این صنعت وارد می کنند.

این مسئول می گوید: دیدگاه دیپلماسی کشور، گردشگری نیست و همین مساله منجر شده تا بخشنامه های حمایتی اجرا نشوند و دستگاههایی مانند مالیات بر گردشگری فشار وارد کنند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه بخش خصوصی در صنعت گردشگری متضرر شده، بیان می کند: متاسفانه، تا زمانیکه نگاه به صنعت گردشگری در کشورمان اصلاح نشود، هیچ گرهی باز نخواهد شد.

این هتلدار یزدی در پایان خاطرنشان می کند: هر چند معتقد هستم که هتلداری در کشور ما مرده است، ولی تاکید دارم که تفاوت مسائل هتلهای ما با دیگر کشورهای دنیا علاوه بر کرونا، مسائلی است که از سوی دستگاهها متحمل می شویم.

اینطور که به نظر می رسد مدیریت کلان و داخل استان باید در قبال کوتاهی دستگاهها و ناهماهنگی های موجود پاسخگو باشند و برای جلوگیری از این فرایند، در راستای حفظ صنعت گردشگری به خصوص در حوزه هتلداری اقدام عاجلی کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 645

به "مرگ تدریجی صنعت هتلداری در ایام کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ تدریجی صنعت هتلداری در ایام کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید