مردم به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اعتماد دارند

به گزارش لنجان بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مردم به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اعتماد دارند.

مردم به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اعتماد دارند

داستان چیست؟

محمد خیاطیان گفت: هدف از آنچه در دستگاه اجرایی در بخش سیاست گذاری و نظارت انجام می گیرد، افزایش اعتماد مردم است. وی گفت: در نهایت تمام این فعالیت های کشور به دنبال اعتماد سازی هستیم، چرا که در همه جوامع مردم همانند سرمایه اجتماعی هستندو ارتقای اعتماد، موجب افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

خیاطیان با اشاره به اینکه بسکمک از تصمیمات گردشگری منوط به اقدام سایر ارگان ها است، گفت: وزارت گردشگری نیز در تلاش برای افزایش زیرساخت های گردشگری در کشور است.

وی به 2 هزارو 227 پروژه گردشگری که در حال عملیات اجرایی گفت: این فعالیت ها بدون توجه به سرمایه گذاری های مردم قابل انجام نبود و این نشان از این امر دارد که مردم به حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اعتماد کرده اند و سرمایه هایشان را به این بخش آورده اند. در این 2 هزار و 227 پروژه گردشگری 455 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود اگر اعتماد مردم ایجاد نشده بود ممکن نبود.

وی تغییر ساختار گردشگری از سازمان به وزارت را یکی از دستاوردهای مثبت مجلس شورای اسلامی در دوره پیش گفت و گفت: پیش از این بسکمک از تصمیماتی که باید در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد، جز شرح وظایف این وزارتخانه نوشته نشده بود اما در تدوین شرح وظایف وزارتخانه جدید این موضوعات را به آن افزوده ایم و مباحث حمایتی در ساختار گردشگری کشور جاری شد.

وی با بیان اینکه در برخی از موضوعات مرتبط به گردشگری پیش از این وزارتخانه هیچگونه امکان تاثیرگذاری و تصمیم گیری و سیاستگذاری نداشت، گفت: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل هیچ کرسی در اختیار نداشتیم که در شرح وظایف جدید به آن توجه شده است.

خیاطیان درخصوص افتتاح شورای حل اختلاف حوزه گردشگری گفت: حل اختلاف مردم به دست مردم بسیار درست است و از آن کاملا استقبال می کنیم. هرگونه حمایت از این فرآیند را وظیفه خود می دانیم؛ امیدواریم دادگاه ویژه پرونده های این حوزه نیز بزودی در کشور افتتاح شود.

نیازمند تاسیس شعبه دادگاه مختص گردشگری هستیم

حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: کمیته صیانت از مدت ها قبل در انجمن ایجاد شده بود و نمایندگانی از قوه قضائیه، ناجا و تعزیرات حکومتی حضور داشتند و پیروز شدند بسکمک از اختلاف ها را حل نماید.

وی با اشاره به تخلف برخی از شرکت های هاپیمایی در دوره شیوع کرونا در خصوص پس ندادن مبالغ به مردم گفت: در این مدت 400 تا 500 میلیارد تومان از برخی از این شرکت ها که بیشتر خارجی بودند با کمک همین کمیته به مردم بازگردانده شد.

وی در ادامه از ایجاد کمیته وصول مطالبات در انجمن برای بازگرداندن حقوق مردم خبر داد و گفت: در این مدت 447 پرونده رسیدگی شد و 303 پرونده به وصول مطالبات منجر شد. رفیعی در خصوص کمیته رسیدگی به شکایات در 10 ماه سال 99 گفت: در این مدت 2 هزار و 46 پرونده رسیدگی و یک هزار و 166 پرونده به صلح و سازش ختم شد. وی با بیان اینکه 57 درصد پرونده ها رسیده به کمیته رسیدگی به شکایت، بدون طی کردن مراحل قضایی به صلح منجر شده اند، گفت: نیازمند تاسیس یک شعبه دادگاه مختص موضوعات حوزه گردشگری هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 858

به "مردم به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اعتماد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اعتماد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید