لیگ برتر در پساکرونا تکان خورد، نتایج سینوسی برای سهمیه آسیا و بقا

به گزارش لنجان بلاگ، نتایج تیم ها در لیگ برتر و در دوران پسا کرونا، حاکی از متحول شدن بعضی از تیم ها و بحران در بعضی از تیم های صدرنشین دارد ولی پیروزی های متوالی پرسپولیس موضوعی است که از قبل از کرونا تا بعد از آن ادامه داشته و این تیم را در یک قدمی قهرمانی قرار داده است.

لیگ برتر در پساکرونا تکان خورد، نتایج سینوسی برای سهمیه آسیا و بقا

به گزارش خبرنگاران، با برگزاری هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، هر یک از تیم ها تقریبا چهار بازی در دوران پساکرونا انجام داده و در پی برگزاری این مسابقات، صندلی خود را در جدول رده بندی ارتقاء بخشیده یا دچار سقوط شده اند.

نتایج نشان می دهد تعطیلات 5 ماهه به علت شیوع ویروس کرونا به سود بعضی از تیم ها شده و آن ها در بازگشت دوباره فوتبال نشانی از شرایط سابق خود ندارند و با اتکا به کسب نتایج خوب خود در هفته های سپری شده از لیگ برتر، رتبه خود در جدول رده بندی را هم ارتقاء بخشیده اند. در نقطه مقابل، بعضی تیم ها از جمله سپاهان افت شدیدی پس برگزاری دوباره فوتبال داشته اند و چه بسا رویاها و اهداف خود در فصل جاری را بعد از برگزاری مجدد فوتبال از دست رفته ببینند.

نتایج عجیب بعضی از تیم ها در هفته های گذشته حاکی از تاثیر مستقیم کرونا روی بعضی از تیم ها از جمله تیمی مانند شاهین بوشهر است که سرمربی سابق و کروات این تیم به علت ترس از کرونا به ایران نیامد و از آن موقع تا به امروز، شاهین در سرازیری سقوط قرار گرفته است. همچنین بعضی از تیم ها که نتوانستند در پسا کرونا، نتایج خوبی را کسب نمایند، نیمکت های خود را دستخوش تغییراتی کردند و در انتظار معجزه و بهبود شرایط هستند.

خیز پرسپولیس

مهم ترین اتفاق، ادامه پیروزی های پرسپولیس در پسا کرونا بود که این تیم توانسته در یک قدمی جام قرار گیرد و چه بسا در هفته بیست و ششم قهرمانی خود را مسجل کند و به فرضیه بعضی از تیم ها در تعطیلی مسابقات مبنی بر قطعی نشدن قهرمانی قرمزپوشان خط بطلان بکشد.

سرخپوشان تنها تیمی هستند که هر 12 امتیاز خود را در آغاز مجدد بازی ها کسب نموده اند و آماده ترین تیم مسابقات به شمار می فرایند و دیگر و حرف و حدیثی درباره قهرمانی این تیم وجود ندارد.

معادله چند مجهولی برای کسب سهمیه آسیا

با نزدیک شدن پرسپولیس به قهرمانی لیگ، چهار تا پنج تیم به رقابت خود برای کسب سهمیه آسیا ادامه می دهند و به دنبال حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 هستند تا بخشی از خواسته های طرفداران خود را جبران نمایند.

در این راستا فولاد خوزستان تقریبا بهتر از سایرین نتیجه گرفته و فارغ از باخت مقابل پرسپولیس، عملکرد قابل قبولی داشته است. سایر تیم ها مانند استقلال، تراکتور، شهرخودرو و سپاهان در بازی های اخیر با نوسان زیادی همراه بودند و همین موضوع سرنوشت کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را پیچیده نموده است.

رقابت نزدیک در قعر جدول

تنها تیمی که در پسا کرونا نتایج خوبی را نگرفته شاهین بوشهر است. سایر تیم ها از جمله پیکان، سایپا، پارس جنوبی و حتی گل گهر توانستند امیدهای خود برای بقا را زنده نگه دارند و این موضوع کار شاهین را سخت تر نموده است.

در پنج هفته باقی مانده رقابت در قعر جدول به اوج خود می رسد و دو تیم از میان این پنج تیم باید با لیگ برتر وداع کند.

جدول لیگ برتر در پساکرونا

نتایج نشان می دهد تیم ها در لیگ برتر بسیار نزدیک به هم هستند و نمی توان با قاطعیت گفت که تیم دوم جدول می تواند تیم قعر جدولی را شکست دهد. در نتیجه موفقیت در این رقابت ها به طور کلی به آمادگی تیم ها بستگی دارد و هیچ گاه شاهد نمونه های اروپایی از جمله رقابت لیورپول و منچسترسیتی در فصل 2018-2019 نخواهیم بود.

در نتیجه به علت نبود ثبات در نتیجه گیری در بین تیم ها، هر تیمی که بتواند نتایج باثبات تری را کسب کند و در چند بازی متوالی به برد برسد، مانند کاری که فولاد یا پرسپولیس انجام داده اند، می تواند به هدفش برسد و این موضوع ارتباطی به سایر تیم ها ندارد.

جدول لیگ برتر در دوران پساکرونا به درستی نشان می دهد که کدام تیم ها توانسته اند بحران تعطیلات را با موفقیت پشت سر بگذارند و چه بسا در انتها فصل به اهداف خود برسند.

جدول لیگ برتر:

1 - پرسپولیس 12 امتیاز

2- شهرخودرو 7 امتیاز

3- پیکان 7 امتیاز

4 - تراکتور 7 امتیاز

5 - فولاد 6 امتیاز - سه بازی

6 - نساجی 5 امتیاز - سه بازی

7 - نفت مسجد سلیمان 5 امتیاز - سه بازی

8 - استقلال 5 امتیاز

9 - سپاهان 5 امتیاز

10 - پارس جنوبی 4 امتیاز - سه بازی

11 - صنعت نفت آبادان 4 امتیاز

12 - سایپا 4 امتیاز

13 - ذوب آهن 3 امتیاز

14 - گل گهر سیرجان 3 امتیاز

15 - ماشین سازی 3 امتیاز

16 - شاهین بوشهر یک امتیاز

استقلال و فولاد قبل از آغاز مسابقات، ملاقات معوقه خود را از هفته هفدهم انجام دادند ولی در ادامه به علت شیوع کرونا باز هم بعضی از بازی های این دو تیم عقب افتاد. در حال حاضر اگرچه استقلال به اندازه سایر تیم ها 4 بازی انجام داده اما هنوز یک بازی عقب افتاده دارد. فولاد باید در دو ملاقات معوقه به میدان برود و تیم های نساجی، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی هم هر یک باید ملاقات معوقه خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 493

به "لیگ برتر در پساکرونا تکان خورد، نتایج سینوسی برای سهمیه آسیا و بقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر در پساکرونا تکان خورد، نتایج سینوسی برای سهمیه آسیا و بقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید