فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق ایران ادامه دارد

به گزارش لنجان بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم سامانه بارشی در بخش هایی از کشور تا روزهای پایانی هفته، از وزش باد شدید در سیستان بلوچستان اطلاع داد.

فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق ایران ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان گفت : بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز سه شنبه 10 دی ماه در بخش هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت، مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: این شرایط فردا برای استان های واقع در شمال شرق و شرق، بعضی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز شرقی، ادامه دارد. در این روز برای جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز پنج شنبه برای استان های واقع در شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر و بخش هایی از شرق کشور بارش پراکنده و گاهی هم وزش باد و در جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و طی روز آدینه برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در بخش هایی از غرب و زاگرس مرکزی بارش پراکنده انتظار می رود.

ضیاییان با بیان این که روز شنبه فعالیت سامانه بارش زایی را در نیمه غربی کشور استان های جنوبی، دامنه های زاگرس، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی خواهیم داشت، گفت: اواخر وقت امروز خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 10 درجه سانتی گراد و پس فردا صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 44

به "فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق ایران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق ایران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید