عمیق ترین استخر دنیا در لهستان

به گزارش لنجان بلاگ، این استخر در سمت جنوب غربی ورشو، مرکز لهستان، در شهر Mszczonow واقع شده است. نام این استخر دیپ اسپات (Deep Spot) است و عمق آن به 45 متر می رسد. (شرکت فناوری کوپیک کورپوریشن این استخر را طراحی نموده است و املیانو بارگوت، مسئولیت طراحی و تجهیز استخر را برای شیرجه و شنا را برعهده داشته است. درجه حرارت استخر بین 34-32 درجه سانتی گراد است.) ظرفیت آب این استخر 8000 مترمکعب یا معادل 27 استخر 25 متری است.

عمیق ترین استخر دنیا در لهستان

هنگامی که این مکان درهای خود را در پاییز 2019 به روی مردم بگشاید، رکورد دنیای را از هتل مونته جروتو ترمه (Montegerotto Terme) می گیرد. این هتل دارای استخر شخصی به نام Y-40 Deep Joy به عمق 42 متر هم می باشد­.

تیم این پروژه امیدوار است که این استخر برای غواصان حرفه ای و با­تجربه مناسب باشد تا بتوانند مهارت های خود را تمرین نمایند، اگرچه مبتدیان هم مجازند تا مهارت های شنا­ی خود را در این استخر بسنجند. افرادی که دوست ندارند خیس شوند می توانند به وسیله تونل شیشه ای مخصوص که در زیرآب تعبیه شده است به تماشای آکواریوم ماهی ها که به استخر متصل است بپردازند.

استخر دیپ اسپات(Deep Spot) اسم عمیق ترین استخر دنیا را برای مدت طولانی حفظ نخواهدکرد. استخر شنا بلو ابیز (Blue Abyss) در شهر انگلیسی کلچستر (Colchester) در حال حاضر آماده است تا رکورد دنیای را با استخر 50 متری خود بشکند. این استخر قرار است در سال 2020 افتتاح گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1119

به "عمیق ترین استخر دنیا در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیق ترین استخر دنیا در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید