شکاف امنیتی توئیتر دوباره دردسرساز شد

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، یک محقق امنیت سایبری به نام ابراهیم بالیک فاش نموده اپلیکیشن اندروید توئیتر دچار شکاف امنیتی است که به او اجازه داده 17 میلیون شماره تماس را با حساب های کاربری آنها تطبیق دهد.

شکاف امنیتی توئیتر دوباره دردسرساز شد

هرچند گزینه آپلود شماره تماس در توئیتر اجازه نمی دهد این اطلاعات به شکل متوالی فهرست شوند، اما بالیک متوجه شد او می تواند شماره موبایل را به طور تصادفی بسازد و آنها را در توئیتر آپلود کند تا متوجه گردد چه کسی از هر شماره استفاده نموده است. بیشتر کاربران تحت تاثیر این شکاف امنیتی ساکنان فرانسه، یونان و ترکیه و حتی بعضی از آنان جزو سیاستمداران و مقامات نیز بودند.

بالیک به توئیتر هشدار نداده اما به طور مستقیم کاربران را آگاه نموده است. توئیتر در 20 دسامبر کوشش های او را و متوقف کرد.

پیش از این توئیتر با چالش های امنیتی دیگری نیز روبرو شده است. این شرکت به طور تصادفی اطلاعات مکان کاربران را منتشر و گفت احتمالا از شماره تماس های افراد برای تبلیغات هدفمند سواستفاده شده است.

البته سخنگوی توئیتر در پیامی گفت: این شرکت گزارش هایی مشابه این مورد را به طور جدی آنالیز می نماید و هم اکنون مشغول تحقیق در این باره است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 10

به "شکاف امنیتی توئیتر دوباره دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف امنیتی توئیتر دوباره دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید