شهگل: دانشگاه آزاد می تواند تیم های الف و ب داشته باشد، حضور تیم های نظامی یک پوئن خوب است

به گزارش لنجان بلاگ، سرمربی تیم کاراته رعد پدافند گفت: شرایط دانشگاه آزاد از لحاظ بازیکن به قدری خوب است که می توانند در کنار تیم اصلی، تیم های الف و ب نیز داشته باشد.

شهگل: دانشگاه آزاد می تواند تیم های الف و ب داشته باشد، حضور تیم های نظامی یک پوئن خوب است

الله کرم شهگل در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط تیم رعد پدافند در سوپر لیگ کاراته گفت: خدا را شکر تا امروز عملکرد خوبی داشتیم و تنها در نیم فصل نخست در یک ملاقات مغلوب تیم بسیار خوب پاس شدیم. تیم پاس در بخش کاتا از ما بهتر است و همین موضوع یکی از دلایلی شکست ما بود تا در سرانجام هفته نخست از دور برگشت با 3 امتیاز کمتر در رتبه دوم گروه یک قرار داشته باشیم.

وی در مورد شرایط این تیم از لحاظ بازیکن گفت: بیشتر بازیکنان ما سرباز قهرمان و از ملی پوشان گذشته هستند. مهدی عاشوری، محمدرضا گیلانپور، مهدی شهگل، علی بهبود از بازیکنان ما هستند و به تازگی نیز پیروز به جذب رضا روشن، امیر رضا میرزایی و پیمان سلطانیان شدیم.

سرمربی تیم کاراته رعد پدافند در مورد احتمال رویارویی این تیم با دانشگاه آزاد در مرحله حذفی مسابقات گفت: در بحث کاتا ما از تیم دانشگاه آزاد ضعیف تر هستیم و شاید در این بخش مشکل داشته باشیم، اما در کومیته بچه های ما چیزی از دانشگاه آزاد کم ندارند. در صورت مبارزه با این تیم در مرحله نیمه نهایی اگر روز، روز بچه ها ما باشد شاید حتی بتوانیم دانشگاه آزاد را شکست بدهیم و فینالیست شویم.

شهگل اعلام کرد: البته در وهله اول کوشش ما این است در دور برگشت از سد تیم پاس عبور کنیم تا به عنوان تیم اول صعود کنیم و با دانشگاه آزاد پیکار کنیم. هنوز این شانس برای ما وجود دارد که به عنوان تیم اول صعود کنیم و اگر در بازی برگشت تیم پاس را با نتیجه خوب شکست دهیم به عنوان تیم نخست صعود کنیم.

وی در مورد نقدها به کیفیت پایین لیگ و عدم توازن قدرت در تیم ها توضیح داد: یکسری تیم ها مانند دانشگاه آزاد از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی دارند و نه تنها بازیکنان خوب را جذب می نمایند، بلکه بازیکن مازاد نیز جذب می نمایند تا آنها به تیم های دیگر نروند. هنوز ملی پوشان دانشگاه آزاد در لیگ بازی نکردند، اما با این شرایط نیز این تیم صدرنشین گروه دوم است. شرایط این تیم از لحاظ بازیکن به قدری خوب است که می توانند در کنار تیم اصلی، تیم های الف و ب نیز داشته باشد.

سرمربی تیم کاراته رعد پدافند تاکید نمود: بازیکن در شرایط حرفه ای به دنبال پول بیشتری است و برای او فرقی نمی کند این پول از سوی چه تیمی پرداخت گردد. تیم هایی مانند ما از لحاظ اقتصادی توان اقتصادی قوی ندارند و نمی توانند بازیکنان زیادی را جذب کند و همین موضوع توازن قدرت را برهم زده است. در حال حاضر روی کاغذ قهرمان لیگ تعیین است و دانشگاه آزاد و پاس از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و ما در رتبه بعدی قرار داریم.

شهگل در مورد قانون محدودیت در جذب بازیکنان ملی پوش نمی تواند باعث نزدیک تر شدن سطح تیم ها گردد، گفت: در سالیان گذشته هر تیم می توانست سه ملی پوش داشته باشد که امسال این موضوع به 4 ملی پوش تغییر کرد. به نظر من سازمان لیگ می توانست قانون جذب 2 ملی پوش توسط هر تیم را اجرایی می کرد تا ملی پوشان در سایر تیم ها تقسیم شوند. البته این موضوع نیز مشکلاتی را در پی داشت و سایر تیم ها به غیر از دانشگاه آزاد توان پرداخت هزینه جذب آنها را نداشتند و احتمال کنار ماندن بازیکنان وجود داشت.

وی در مورد بیرون ماندن ملی پوشانی مانند اباذری و آسیابری از رقایت های لیگ برتر اضافه نمود: قطعا این موضوع به این نفرات و تیم ملی لطمه وارد خواهد نمود و باید مانند همه رشته ها بازیکنان درجه یک ما در بالاترین سطح مبارزه نمایند. شرایط در حال حاضر به گونه ای رقم خورده است که اباذری مجبور به حضور در تیم ایران مال در رقابت های لیگ برتر کاراته شده است. رقابت های لیگ برتر کاراته در شرایط سنی 18 تا 21 سال برگزار می گردد و احتمال رویارویی اباذری با بازیکن 18 ساله نیز وجود دارد که این اتفاق یاریی به او نخواهد نمود.

سرمربی تیم کاراته رعد پدافند با انتقاد از برگزاری 2 مبارزه کاتای انفرادی در رقابت های سوپر لیگ کاراته گفت: در سالیان گذشته شاهد برگزاری یک رقابت انفرادی و یک رقابت تیمی در کاتا بودیم، اما در امسال شاهد برگزاری 2 مبارزه در کاتای انفرادی در کنار کاتای تیمی هستیم. همین موضوع باعث شده است تیمی در کاتا خوب و قدرتمند باشد نصف راه پیروزی را طی نموده باشد و این در حالی است که در بخش کاتا، کاراته ایران با کمبود بازیکن روبرو است.

شهگل در مورد اظهارات بخشی، سرمربی وین تک مبنی بر حمایت پایدار از تیم های نظامی پاس و رعد پدافند گفت: ارادت خاصی به بخشی دارم که از مربیان قدیمی کاراته ایران است، اما اعتقاد دارم به واسطه مشکلاتی که برای تیم وین تک ایجاد شد، او مسائل را شخصی نموده است. اگر قرار است در لیگ حرفه ای حضور داشته باشیم باید همه رفتار ما حرفه ای باشد. وین تک قانون را زیر پا گذاشته است و مقصر سرپرست این تیم است.

وی اعلام کرد: نظام قانون خود را دارد و بهترین قهرمانان دنیا ما نیز باید خدمت سربازی خود را پشت سر بگذارند. تیم های نظامی یک پوئن بسیار خوب برای بازیکنان کاراته ما هستند تا خدمت خود را بدون حضور در محل خدمت پشت سر بگذارند. بخشی و امثال ایشان باید از تیم های نظامی مانند ما حمایت نمایند که با تیمداری در کاراته به ورزشکاران یاری می نمایند تا خدمت مقدس سربازی خود را نیز پشت سر بگذارند و از کورس قهرمانی عقب نیفتند.

سرمربی تیم کاراته رعد پدافند با حمایت از پایدار گفت: پایدار رقیب من در مسابقات نیروهای مسلح است و ارتش و ناجا از گذشته رقیب دیرینه در این مسابقات بودند. با این وجود نباید پا روی حق بگذاریم و مسائلی را مطرح کنم که واقعیت ندارد. پایدار تا امروز که برای تیم ارتش کاری ننموده است و طیق چهارچوب قانونی وظایف خود را انجام داده است. قطعا تا زمانی که پایدار سرمربی پاس بوده است مطمئن برای این تیم می جنگیده است و از زمان حضور در سازمان لیگ نیز حمایتی را در مسابقات از این تیم ندیدم. پایدار حتی با توجه به بسته شدن سیستم اجازه نداد صالح اباذری به پاس برود تا تیم های دیگر معترض نشوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 47

به "شهگل: دانشگاه آزاد می تواند تیم های الف و ب داشته باشد، حضور تیم های نظامی یک پوئن خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهگل: دانشگاه آزاد می تواند تیم های الف و ب داشته باشد، حضور تیم های نظامی یک پوئن خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید