شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز شهریه نیمسال اول سال تحصیلی 1399 - 1400 دانشجویان تحت پوشش بهزیستی اطلاع داد و گفت: 170 میلیارد ریال به حساب 10 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد، غیرانتفاهی، علمی کاربردی، دولتی شبانه، آموزشکده فنی و حرفه ای، مجازی، پردیس بین الملل و حوزوی واریز شده است.

شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وحید قبادی دانا گفت: بخشی از دانشجویان مدارک خود را به طور کامل در سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور ثبت نکرده اند که مجددا این سامانه از شنبه 11 بهمن ماه به مدت 2 هفته برای ویرایش باز می گردد.

وی با بیان اینکه نیمی از این تعداد دانشجویان، دارای معلولیت یا فرزند بهزیستی هستند، ادامه داد: نیمی دیگر را زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن ها تشکیل می دهند؛ وجه تمایز پرداخت این دوره پرداخت الکترونیکی شهریه به طور کامل در کارت دانشجویان است و با توجه به تشکیل سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور در شرایط کرونایی این امکان فراهم شد که شهریه این افراد سریعتر و دقیق تر به دست آن ها برسد و شان و منزلت آن ها بیش از پیش حفظ و صیانت خواهد شد.

قبادی دانا اظهارداشت: در گذشته شهریه دانشجویان به استان ها پرداخت می شد که ضمن نبود شفافیت، سرعت بخشی و دقت را کاهش می داد لذا برای شفافیت بیشتر و تسریع در این فرآیند و صیانت از صندلی اجتماعی و شان افراد تحت پوشش، پرداخت الکترونیکی در دستور کار نهاده شد و سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد؛ یکی از خصوصیت های این دوره، شهریه دانشجویی برای فرزندان افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید لحاظ شده است و همچنین پرداخت شهریه فارغ از دهک های درآمدی خانواده دانشجویان و فارغ از شدت معلولیت صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه موظف به پرداخت شهریه دانشجویان با معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید در دهک های درآمدی 1 تا 7 به صورت کامل هستیم، گفت: شهریه مابقی افراد دارای معلولیت در دهک های درآمدی 8 تا 9 پس از تامین اعتبار بخشی از شهریه ها قابل پرداخت است که در این دوره با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه توانستیم برای سایر جامعه هدف نیز این شهریه را به طور کامل پرداخت کنیم. البته بخشی از دانشجویان مدارک را به طور کامل روی سامانه ثبت نکرده اند و یا ایراداتی داشته که مجددا سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور از شنبه 11 بهمن ماه به مدت 2 هفته برای ویرایش و تکمیل اطلاعات باز می گردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یاری هزینه تشویقی برای دانشجویان دانشگاه های دولتی تحت پوشش در آینده ای نزدیک اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 861

به "شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید