سنگِ قطری ها به پای دوپینگ ورزش ایران، تست کرونا الزامی شد

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ که تا پیش از این برای بررسی نمونه گیری های اجرا شده از ورزشکاران رشته های مختلف فقط با آزمایشگاه کلن همکاری داشت از سال گذشته و طی قرارداد منعقد شده، با آزمایشگاه قطر هم به عنوان دیگر آزمایشگاه معتمد و تایید شده توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ وارد همکاری شد.

سنگِ قطری ها به پای دوپینگ ورزش ایران، تست کرونا الزامی شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این قرارداد بهمن ماه سال گذشته منعقد شد. بعد از آن بود که بخشی از تست های دوپینگ ورزشکاران ایران که توسط ماموران نادو گرفته می شد برای آزمایشگاه آکردیته قطر ارسال شد. این آزمایشگاه اما اخیرا برای بررسی و بررسی نمونه های ورزش ایران شرط و شروط گذاشته و همین مسئله فعلا ادامه همکاری را در بن بست قرار داده ست.

قطری ها دریافت هر نمونه از ورزش ایران و بررسی آن را مشروط به همراه داشتن تست کرونا عنوان نموده اند. آنها برای اطمینان از اینکه ورزشکاری که قرار است نمونه آن در آزمایشگاه شان بررسی گردد به کرونا مبتلا نیست، چنین شرطی گذاشته اند. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اما با این شرط مخالفت نموده است.

البته ماموران نادو پیش از اقدام برای نمونه گیری از ورزشکاران بر اساس بررسی شرایط ورزشکار و علائم ظاهری، ابتدا از پاک بودن وی و عدم ابتلا به کرونا اطمینان پیدا می نمایند سپس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مراحل دریافت تست را انجام می دهند.

دریافت تست کرونا از هر ورزشکار همراه با نمونه گیری دوپینگ، بار اقتصادی سنگینی برای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایجاد می نماید اما قطری ها به این موضوع تاکید داشته و رعایت آن را مبنای پذیرش نمونه های ورزش ایران عنوان نموده اند. این در حالی است که در پروتکل های معین شده توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) هیچ تاکیدی بر این مسئله - دریافت همزمان تست کرونا و تست دوپینگ - نشده است.

در هر صورت به خاطر مانع تراشی مسئولان آزمایشگاه قطر، نادو ایران فعلا برای بررسی نمونه های به عمل آمده از ورزشکاران فقط با آلمانی ها همکاری دارد. اخیر تمام تست های گرفته شده از لیگ برتر و دسته اول فوتبال و همچنین ورزشکاران رشته هایی که نام شان در فهرست Registered Testing Pool یا همان RTP واقع شده است برای آلمان ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 458

به "سنگِ قطری ها به پای دوپینگ ورزش ایران، تست کرونا الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگِ قطری ها به پای دوپینگ ورزش ایران، تست کرونا الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید