سرقت میلیونی از حساب والدین برای خرید بازی های رایانه ای

به گزارش لنجان بلاگ، سرپرست پلیس فتا پایتخت از شناسایی فردی خبر داده که از حساب والدینش 18 میلیون تومان برداشت کرده تا برای خود بازی های اینترنتی بخرد.

سرقت میلیونی از حساب والدین برای خرید بازی های رایانه ای

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: هشتم اردیبهشت امسال خانمی 50 ساله ساکن حوالی غرب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس فتا مراجعه و گفت، مبلغ 180 میلیون ریال از حساب وی و همسرش برداشت شده است.

وی اظهار کرد: شاکی گفت که این مبالغ از حساب حقوقی و پس انداز وی و همسرش به دفعات مختلف برداشت شده است و کارتشان در اختیار کسی نبوده و به امانت به کسی نیز تحویل نداده اند.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تا به امروز خرید اینترنتی انجام نداده اند و تمام خریدهای خود را به صورت مراجعه حضوری انجام می دهند.

سرپرست پلیس فتا شرح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نیست و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی خود شده و تکرار این کسری موجودی موجب شده که برای شناسایی متهم یا متهمان به پلیس فتا مراجعه کند.

وی گفت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی اجرا شده است و احتمال کپی برداری از کارت های شاکی یا سرقت های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه مجددا شاکی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که شاکی دارای فرزند است و در این مرحله از شاکی خواسته شد که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند.

وی شرح داد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا وی معترف شد که بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت آنان را فعال و برای خرید بازی های آنلاین از حساب بانکی شان مبالغی را برداشت کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مالباخته و برداشت بدون اجازه فرزندشان، شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و تقاضای مختومه شدن پرونده را خواستار شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 395

به "سرقت میلیونی از حساب والدین برای خرید بازی های رایانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت میلیونی از حساب والدین برای خرید بازی های رایانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید