زیباترین باغ های جهان ، بخش اول

به گزارش لنجان بلاگ، بدون شک، سپری کردن اوقات در درون طبعیت، تاثیر به سزایی بر بدن و فکر می گذارد. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای بازدید از طبیعت است. با نزدیک شدن به فصل بهار، قصد داریم تا به شما، زیباترین باغ های جهان را معرفی کنیم. همراه با ما باشید.

زیباترین باغ های جهان ، بخش اول

باغ لانگوود

Longwood Gardens, Kennett Square, Pennsylvania, USA

باغ لانگوود در استان پنسیلوانیای آمریکا واقع شده است. این باغ قبلا به عنوان بهترین باغ گیاه شناسی در آمریکا انتخاب شده است. این باغ، بیش از یک هزار هکتار وسعت دارد و معماری و باغ داری را با یکدیگر ترکیب کرده است و بیشتر سعی دارد تا به مردم در مورد محیط پیرامونی شان آموزش بدهند. باغ لانگوود که در فاصله 30 مایلی فیلادلفیا واقع شده است، دارای بخش هایی در فضای باز و همچنین بسته است. علاوه بر این، یک خانه درختی در آن وجود دارد که بهترین مکان برای تماشا پرندگان است. تئاتر فضای باز این مکان نیز موقعیت را برای اجراها و رویدادها در این فضای دلنشین فراهم کرده است. در باغ لانگوود، گل های مختلفی سطح زمین های آن را پوشانده است و گل های رز در بخش رز اربر بسیار زیبا و تماشایی هستند. این باغ همانند رنگین کمانی بر روی زمین است.

باغ کیو

Kew Gardens, London, England, UK

در بخش جنوب غربی شهر لندن، یکی از متنوع ترین باغ های در جهان واقع شده است. باغ کیو، دارای بیش از 50 هزار گل و گیاه مختلف است و بازتماشامایندگان می توانند به این باغ بیایند و از تمام این تنوع گیاهی لذت ببرند. باغ کیو همچنین برای ساختمان های حفاظت شده سبک ویکتوریایی خود شناخته می گردد. از جمله این ساختمان ها می توان به تمپریت هاوس، بزرگترین سازه شیشه ای ویکتوریایی جهان اشاره کرد. مطمئنا در طی فصل تابستان، گردشگری از درون دروازه ویکتوریا به سمت پالم هاوس، برای هر شخصی، یک خاطره شیرین را رقم خواهد زد. تنوع زیادی در سراسر این باغ به چشم می خورد و هر گوشه از آن، گیاهی خاص را در خود جای داده است.

باغ کاخ ورسای

The Gardens, Palace of Versailles, Paris, France

کاخ شاه لویی چهاردهم در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. این کاخ، در فاصله یک ساعته از شهر پاریس با قطار قرار گرفته است. این کاخ باشکوه بیشتر برای تالار آینه و اتاق های طلایی خود شناخته می گردد. در این کاخ، یکی از زیباترین باغ های جهان جای گرفته است. علاوه بر راهروهای احاطه شده با درختان و گیاهان، فواره های متعدد و بزرگی در این باغ به چشم می خورند که واقعا زیبا هستند. تنوع زیادی در رنگبندی این باغ به کار گرفته شده است. با اینکه در سراسر جهان، باغ های رنگارنگ زیادی وجود دارند اما باغ کاخ ورسای واقعا باشکوه است. اوج عظمت و جذابیت این کاخ، در فصل تابستان است. در این زمان، رویدادهای موسیقی برگزار شده در آن، زیبایی آن را دو چندان می کند.

باغ بودنانت

Bodnant Garden, near Colwyn Bay, Wales, UK

باغ بودنانت در فاصله 20 دقیقه ای از سواحل خلیج کولوین و للاندودنو واقع شده است. این باغ بسیار زیبا در بالای رودخانه کانوی و مشرف به اسنودونیا در ولز واقع شده است و هر فصل، یک بخش ویژه برای ارائه دارد. در اواخر تابستان، گل های رز این باغ بسیار برجسته هستند و در اواخر بهار و اوایل تابستان نیز بهترین زمان برای بازدید از لابرنوم آرچ است. این مکان، یک تونل 55 متری است که شکوفه های طلایی و زرد زیادی در آن به چشم می خوردند. باغ بودنانت همچنین محل زندگی درختان بومی 200 ساله است و علاوه بر این، بلندترین ردوود یا درخت غول کشور ولز در این باغ واقع شده است.

باغ کویشیکاوا-کوراکوئن

Koishikawa-Kōrakuen Gardens, Tokyo, Japan

این باغ، یک باغ سنتی ژاپنی به شمار می رود که قدیمی ترین نوع خود در شهر توکیو، مرکز ژاپن است. این باغ در طی دوره ایدو در بین سال های 1603 تا 1868 میلادی تکمیل شده است. در طراحی این منظره از عناصری چینی و ژاپنی بهره گرفته شده است. در میانه این شهر شلوغ و بزرگ این باغ همانند یک واهه بسیار دوشت داشتنی و زیبا است که دسترسی به آن بسیار راحت است. در پس زمینه این باغ زیبا می توانیم توکیو دوم، یک استادیوم ورزشی بزرگ را مشاهده کرد که این دو، هر کدام جهانی متفاوت را به تصویر می کشند. در فصل بهار، درختان 60 ساله گیلاس در این باغ شکوفه می دهند و در زمستان، برگ های درختان افرا به زندگی نارنجی و عسلی در می آیند و در هر دو فصل، این باغ تماشایی و زیبا است. این باغ در اصل برای ارباب های سامورایی ساخته شده تا در اینجا، استراحت کنند و استرس خود را از بین ببرند.

باغ لاس پوزاس

Las Pozas, Xilitla, Mexico

باغ لاس پوزاس به نام باغ ادوارد جیمز نیز شناخته می گردد. این باغ همانند مکانی رویا مانند است. این باغ در شیلیتلای کشور مکزیک قرار گرفته است. این باغ در بخش های کمتر شناخته این کشور قرار گرفته و برای کسانی که دوست دارند تا جنبه های ناشناخته کشور مکزیک را مشاهده کنند، مقصد گردشگری بسیار خوبی به شمار می رود. ادوارد جیمز، یک نویسنده بریتانیایی بود که در دهه 40 میلادی زندگی می کرده است و این باغ ها را ساخته است. قبل از این کار، این مکان محل یک مزرعه قهوه بوده است. او در درون این باغ، مجسمه های متعددی را ساخته است که جلوه خیره کننده ای به آن داده است. در سراسر این باغ، تعداد استخر بسیار زیبا و همچنین بیش از 30 مجسمه وجود دارد. در این باغ، گل های ارکیده بسیار جلب توجه می کنند. گردش در این باغ و لذت از تماشای بخش های مختلف آن، فوق العاده است.

باغ گیاه شناسی بروکلین

Brooklyn Botanic Garden, New York, USA

باغ گیاه شناسی بروکلین در پارک پراسپکت قرار گرفته است و حدود 52 هکتار وسعت دارد. این باغ، این فرصت را برای بازتماشامایندگان و گردشگران فراهم می کند تا جدا از پارک مرکزی شهر نیویورک، یک بخش طبیعی دیگری از این شهر را تماشا کنند. تورهای مختلفی در این باغ برگزار می گردد و زوج های عاشق را می توان در نقاط مختلف باغ مشاهده کرد. به هنگام باز شدن شکوفه های درختان گیلاس در فصل بهار، بهترین زمان برای بازدید از این باغ گیاه شناسی است. این مکان، در مرکز جامعه شهر بروکلین قرار گرفته و یک برنامه گسترده آموزشی آغاز شده تا بیشتر در مورد رفتار با درختان و گیاهان به مردم آموزش داده گردد. این باغ، یکی از بزرگترین مجموعه های بوته رز در شمال آمریکا را در داخل خود جای داده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1484

به "زیباترین باغ های جهان ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین باغ های جهان ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید