دو راهی مالکان سهام عدالت؛ خانه بخریم یا کارت اعتباری بگیریم؟

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محاسبات نشان می دهد، سبد سهام عدالت که در زمان صدور 532 هزارتومان ارزش داشت، پس از اجرای فاز اول آزادسازی تا امروز 135 درصد رشد نموده و به مرز 20میلیون رسیده است. به این ترتیب آن دسته از دارندگان سهام عدالت که در اوایل خرداد ماه هول شدند و برای فروش 30درصد سهام شان اقدام نموده اند، با فرض اینکه تمام و کمال پول را دریافت نموده باشند، الان با ضرر 50درصدی روبه رو هستند.

دو راهی مالکان سهام عدالت؛ خانه بخریم یا کارت اعتباری بگیریم؟

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ارزش سبد سهام عدالت در 10خردادماه هشت میلیون تومان برآورد می شد. شدت اندوه برای دسته دیگری از سهام داران که مالک برگه های یک میلیون تومانی بوده اند، می توان بیشتر باشد. آنها با نرخ الان مالک سبدی از سهام باارزش حدود 40 میلیون تومان پول هستند.

یک خانواده پنج نفره را در نظر بگیرید که همگی صاحب برگه های یک میلیونی بوده اند و پس از آزادسازی سهام عدالت، ارزش سهام هر کدام از آنها به 40 میلیون تومان رسیده است. پنج تا 40 میلیون می گردد 200 میلیون تومان. به نظر می آید این پول برای خرید یک خانه در خیلی شهرستان ها کافی باشد.

البته با توجه به اینکه فعلا فروش سهام عدالت به شکل خرد خرد امکان پذیر است، این خانواده قادر نیست به روش خوش بینانه ما صاحب خانه گردد اما خبرها حاکی از این است که پس از صدور مجوز فروش مرحله اول، سهام داران تا نیمه همین ماه مرداد قادر خواهند بود 30درصد دیگر از سبد سهام خود را بفروشند و فروش باقی مانده سهام عدالت هم در بهمن ماه ممکن می گردد.

حسن قالیباف اصل، روز گذشته اعلام نمود، براساس آیین نامه سهام عدالت مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب نموده اند، بتوانند بعد از عید غدیر خم یعنی 18 مردادماه علاوه بر 30 درصد قبلی، برای فروش 30درصد دیگر اقدام نمایند.

فروش سهام عدالت و خرید خانه، تنها راه پیش روی سهام داران نیست. خبرهای رسیده از ایجاد امکان واگذاری کارت اعتباری خرید به آن دسته از مالکان سهام عدالت حکایت داردکه نمی خواهند سهام عدالت خود را بفروشند.

منبع این خبر حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران است که در حساب کاربری توئیتر خود نوشته، اعطای کارت اعتباری به مالکان سهام عدالت، از جمله تصمیمات گرفته شده در جلسه شورای هماهنگی مالی رئیس جمهور است.

این دسته از سهام داران می توانند تا سقف 50،60 درصد ارزش دارایی سهام عدالت خود از بانک کارت اعتباری خرید دریافت نموده، به مراکز خرید بروند و موجودی آن را به صورت اعتباری خرج نمایند. مشمولان این طرح علاوه بر اینکه برای تسویه پول حدود یک سال وقت خواهند داشت، سهام عدالت ارزشمند خود را از دست نمی دهند و باعث برهم خوردن نظم بورس نمی شوند.

در این حال کسانی که دارای سهام عدالت یک میلیونی بودند و حالا ارزش سهام شان به 40 میلیون تومان رسیده می توانند تا سقف 24 میلیون تومان کارت خرید اعتباری بگیرند. کارت خرید صاحبان سهام عدالت 530 هزار تومانی هم حداکثر 12 میلیون تومان خواهد بوذ. آنها می توانند با اقساط یک ساله این مبلغ را به بانک برگردانند.

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 471

به "دو راهی مالکان سهام عدالت؛ خانه بخریم یا کارت اعتباری بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو راهی مالکان سهام عدالت؛ خانه بخریم یا کارت اعتباری بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید