در روزهای کرونایی بچه ها را به سفر مجازی ببرید!

به گزارش لنجان بلاگ، گردشگری مجازی بچه ها یکی از راه هایی است که در این روزهای کرونایی می توانی برای رشد فکری فرزندان مان به کار بگیریم. شاید انسان زمانی حتی فکرش را هم نمی کرد که یک بیماری زندگی اش را بدین شکل درگیر کند و حتی فرصت یک بیرون رفتن ساده و بدون دغدغه را به او ندهد. در سال 2019 و 2020 بیماری در کل جهان شایع شد و تمام اتفاقاتی و اموری که در این جهان وجود را داشت تحت تاثیر خود قرار داد. بعضی از این امور با تاثیرات مثبت کرونا و بعضی نیز با اثرات منفی آن رو به رو شدند و متاسفانه بحث گردشگری یکی از اموری بود که با تبعات منفی این بیماری درگیر شد.

در روزهای کرونایی بچه ها را به سفر مجازی ببرید!

نکته ای که در این میان بسیار جالب توجه می نمود خلاقیت هایی بود که در حوزه های مختلف توانستیم ببینیم. یکی از خلاقیت هایی که قصد داریم در خصوص صنعت گردشگری به آن اشاره کنیم گردشگری مجازی بچه ها در دوران شیوع بیماری کرونا بود.

این راه چاره که قسمت عمده آن بر عهده خانواده ها بود، تحمل قرنطینه هایی که گاهی تا چند هفته نیز ادامه پیدا می کرد را برای بچه ها راحت تر کرد. این ترفند و راه چاره خلاقانه تاثیرات زیادی نیز از خود نشان داد که در ادامه در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

در ادامه این مقاله، مطالعه این مطلب را نیز به شما پیشنهاد م کنیم:

آموزش بچه ها، راه حلی برای نجات صنعت گردشگری

گردشگری مجازی بچه ها

از آنجایی که اعضای خانواده در طی دوران کرونا وقت بیشتری برای کنار هم بودن دارند همین عامل می تواند زمینه ساز لذت بردن از تمام لحظاتی گردد که خانواده و خصوصا بچه ها کار خاصی برای انجام دادن نداشته و مرتبا اظهار می نمایند که حوصله شان رفته است.

گردشگری مجازی بچه ها راه چارهی است تا بتوان به بچه ها نکات زیادی را آموزش داد و به آنها آموخت که می توانند با انجام کارهای متفاوت، از تمام ساعات و دقایقی که در اختیار دارند به بهترین شکل استفاده نمایند. بعضی کارهایی که در طی سفر مجازی می توان انجام داد را در ادامه یادآوری خواهیم کرد.

گردشگری مجازی در موزه ها

بیماری کرونا و شرایطی که در کل دنیا به وجود آورد باعث شد که میزان تفریح و بازدید مردم از مناطق گردشگری و خصوصا موزه ها به میزان زیادی کاهش پیدا کند. این موضوع فرصت خوبی را به وجود آورد تا بتوان مردم دنیا را به صورت مجازی با آنچه که در موزه ها می گذرد آشنا کرد.

بعضی از موزه های سطح دنیا برای آنکه از این موقعیت نیز استفاده نموده و بتوانند زمینه افزایش بازدید در زمان بعد از بیماری کرونا را به وجود آورند، اقدام به ابداع روش هایی نموده اند تا افراد بتوانند بدون حضور در موزه ها و تنها با گردشگری مجازی از تمام مناطق موزه دیدن نمایند. بعضی از موزه های معروف و مشهور فرصت گشتن مجازی را برای علاقه مندان فراهم نموده اند.

کتاب صوتی و آشنا شدن با فرهنگ های دیگر

یکی دیگر از کارهایی که در دوران کرونا فرصت خوبی برای انجام آن فراهم آمده است گوش دادن به کتاب های صوتی است که در زمینه های مختلف آماده شده اند. برای آنکه کودکتان با فرهنگ دیگر اقوام آشنا شده و قصه های جدیدی یاد بگیرد می توانید کتاب هایی که در این رابطه هستند را انتخاب نموده و این علاقه را در او ایجاد کنید تا چیزهای جدید فرا بگیرد. بدین شکل او هم می تواند با اقوامی که در کشورش زندگی می نمایند به خوبی آشنا گردد و نقاط مختلف دنیا را تنها از راه گوش دادن به کتاب های صوتی کشف کند.

گردشگری مجازی بچه ها | ساخت کاردستی

بچه ها ذهن بسیار خلاقی دارند و چه چیز می تواند از این بهتر باشد که از خلاقیت آنها در سمت و سویی درست و صحیح استفاده کرد. یکی از جاهایی که به خوبی می تواند به خلاقیت بچه ها پر و بال داده و باعث رشد آن شد ساخت کار دستی است.

سعی کنید در دوران کرونا به همراه فرزندتان با وسایل ساده ای که در منزل دارید اقدام به ساخت کاردستی کنید. حتی می توانید با تورهای مجازی به ملاقات معماری های عجیب دنیا بروید و ایده ساخت موارد جدید را در ذهنش ایجاد کنید.

آشنایی با طبیعت

لمس گیاهان و درختان، برای بچه ها تجربه بسیار خوشایندی است تا همه حواس آنها بدین وسیله تقویت گردد. در اوقاتی که کار خاصی برای انجام دادن ندارید کودک خود را به حیاط منزل برده و او را با گیاهانی که در باغچه رشد نموده اند آشنا کنید و به او اجازه دهید برگ درختان و گیاهان را براحتی لمس کند. حتی می توانید برای او گلدان هایی خریداری کنید تا در آن ها گل و یا سبزی بکارد.

گردشگری مجازی بچه ها | یاد دریافت یک زبان جدید

یکی دیگر از اموری که فرصت انجام آن در دوران کرونا به خوبی فراهم شده، یادگیری یک زبان جدید است. مسلما مانند یک معلم حرفه ای زبان خارجی نمی توانید به کودک خود آموزش دهید، اما سعی کنید جملات خیلی ساده و کاربردی در سفر را به او آموزش دهید تا بدین صورت او یک سرگرمی جدید پیدا کنید و تا حدی با زبان های خارجی آشنا گردد.

پخت غذاهای سنتی

در کشور ما اقوام مختلف با سنت ها و غذاهای مختلف در حال زندگی هستند و شما به هر شهر و دیاری که سر بزنید می توانید یک غذای مخصوص آن منطقه را میل کنید. هنگام پاندمی کرونا سعی کنید از فرصتی که به اجبار نصیبتان شده است استفاده نموده و دستور پخت غذاهای مختلف را بیابید و به همراه بچه ها خود در منزل آن را طبخ کنید.

در حین پخت یک غذا از حضور بچه ها نیز بهره ببرید تا آنها نیز با نحوه درست کردن این غذا آشنا شده و با دادن یک مسئولیت کوچک اعتماد به نفس را در آنها پرورش دهید.

بازی همراه با آموزش سفرهای مسئولانه

روانشناسان و افرادی که در حوزه کودک به صورت تخصصی اظهار نظر می نمایند اعتقاد دارند بهترین روشی که می توان به یک کودک آموزش داد و این آموزش را در وجودش نهادینه کرد، بازی کردن است.

از آنجایی که سفر کردن نیز به آموزش خاص خود احتیاج دارد بهتر است با کودکتان وارد بازی شده و تمام مواردی که فکر می کنید در حین یک سفر از اهمیت زیادی برخوردار است را به او آموزش دهید. به عنوان مثال مقصدی را برای سفر خود انتخاب نموده و تمام مسائل مهم در سفر از جمله راستا، مقصد، مراقبت از محیطی که به آن سفر نموده اید، خرید محصولاتی که به صورت دستی توسط هنرمندان آن منطقه فراوری شده اند و غیره را به او یاد بدهید.

مثلا یکی از کارهایی که در بازی هایتان می توانید به بچه ها آموزش دهید نریختن زباله در طبیعت است. به بچه ها خود بگویید تا جایی که برایشان امکان دارد تمام آثارشان از حضور در محیط زیست را جمع آوری زباله هایی که فراوری نموده اند به حداقل برسانند. به آن ها گوشزد کنید که ما امانت دار کره زمین هستیم و باید این امانت را سالم به دست آیندگان خود بسپاریم.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1058

به "در روزهای کرونایی بچه ها را به سفر مجازی ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای کرونایی بچه ها را به سفر مجازی ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید