تور مالزی: در جست و جوی لاشه هواپیمای گم شده مالزی، دو کشتی 140 ساله پیدا شد!

به گزارش لنجان بلاگ، کشف دو کشتی صد و چهل ساله

افرادی که در اقیانوس آرام در پی کشف لاشه هواپیمای گمشده مالزی با شماره پرواز MH370 بودند با یک نتیجه غیرمنتظره روبرو شدند. تیم در حالی که در پی جست و جو در میان آب ها بود تا اثری از هواپیمای نفرین شده مالزیایی که در سال 2014 میلادی با 239 سرنشین ناپیدید شد بیابد، ناگهان با دو لاشه کشتی بزرگ روبرو شد. کشف دو کشتی صد و چهل ساله که هر دو در قرن نوزدهم میلادی غرق شده بودند، هر دو کشتی تجاری و حامل زغال سنگ بوده اند و هر کدام تا 30 خدمه داشتند. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا از جزییات این خبر بیشتر بدانید.

تور مالزی: در جست و جوی لاشه هواپیمای گم شده مالزی، دو کشتی 140 ساله پیدا شد!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

سقوط هواپیما

هنگامی که هواپیمای MH370 مالزی از کوآلالامپور در حال حرکت به سمت بیجینگ در چین بود ناگهان از رادار ناپدید شد و از 4 سال پیش تا به حال اثری از آن یافت نشده است. اعضای خانواده کسانی که در پرواز از دست رفته هستند، از دولت مالزی و شرکت Ocean Infinity درخواست کردند تا به جست و جوی خود ادامه دهند تا بلکه خبری از عزیزانشان بشنوند.

یک شرکت فناوری به نام Ocean Infinity ماه ژانویه نزدیک به 80،000 کیلومتر مربع (حدود 31،000 مایل مربع) را جست و جو نموده است بدون اینکه هیچ نشانه ای از بقایایی هواپیما پیدا کند. اما خدمه جستجو در حین انجام ماموریت خود پیروز به کشف دو کشتی صد و چهل ساله شدند که در قرن نوزدهم میلادی به اعماق اقیانوس فرو رفته بودند این کشتی ها به وسیله ملوانان با اهداف تجاری استفاده می شدند.

افراد جست و جو گر این لاشه ها را در عمق 3900 متری کشف کردند و پس از آنالیز آن ها به وسیله یک موزه در غرب استرالیا هویت آن ها آشکار شد. راس اندرسون، مسئول مراقبت از مرکز موزه علوم باستان شناسی دریایی استرالیا گفته است که حد اقل یکی از کشتی ها در پی انفجار زغال سنگی که در حال آن بوده اند غرق شده است. او بعلاوه افزود تحقیقات تاریخی در تمام کشتی های تجاری قرن نوزدهم که در آب های بین المللی ناپدید شده اند، ناقص است، بنابراین ما نمی توانیم به طور قطعی هویت کشف دو کشتی صد و چهل ساله را تعیین کنیم.

طبق گفته های او یکی از کشتی ها از چوب و دیگری از آهن ساخته شده بود. کشتی چوبی غرق شده احتمالا یا کشتی دبلیو گوردون است که در حال سفر از گلاسکو اسکاتلند به آدلاید بود و در سال 1876 ناپدید شد یا کشتی مگدالا است که در حال سفر از پنارث در ولز به سمت ترنیت در اندونزی بود.

کشتی آهنی نیز احتمالا بین سال های 1883 تا 1897 سقوط نموده است. کمپانی Ocean Infinity در روز دوشنبه گفت که آن ها از اواخر ژانوایه و زمانی که تحقیقات خود را شروع نموده اند تا به حال 1300 کیلومتر مربع (500 مایل مربع) را در سواحل غربی استرالیا گشته اند اما متاسفانه تا به حال پیروز به کشف ردی از هواپیما نشده اند. پس از گذشت 38 دقیقه از پرواز هواپیمای MH370 دیگر هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. بنا به گفته های شواهدی که از سواحل دور دست نشانه هایی را در آسمان دیده اند تخمین زده می گردد که هواپیما در قسمت های جنوبی اقیانوس هند سقوط نموده باشد.

دولت های مالزی، چین و استرالیا در ژانویه 2017 جستجو رسمی نزدیک به سه ساله را به انتها رساندند. گزارش نهایی اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا که به وسیله مقامات ارشد جستجواعلام شد نیز نزدیک به پیدا شدن محل دقیق سقوط هواپیما و یا علت سقوط آن نبود. در طول بزرگترین جستجوی دریایی در تاریخ دنیا، هیچ نشانه ای از این هواپیما پیدا نشد. عملیات جستجو در ژانویه سال گذشته متوقف شد و ژانویه سال جاری دوباره از سرگرفته شد.

منبع: www.novinite.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1342

به "تور مالزی: در جست و جوی لاشه هواپیمای گم شده مالزی، دو کشتی 140 ساله پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: در جست و جوی لاشه هواپیمای گم شده مالزی، دو کشتی 140 ساله پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید