خوردن میوه در این ساعات ممنوع

به گزارش لنجان بلاگ، میوه ها از بزرگترین منابع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دو وعده میوه تازه در روز می تواند سلامت و تناسب اندام شما را حفظ کند؛ بعلاوه مصرف میوه می تواند به کاهش وزن یاری کند و به ارگان های بدن یاری کند تا کارشان را به طور موثر انجام دهند و خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد.

خوردن میوه در این ساعات ممنوع

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اما درست همان طوری که زمان ایده آلی برای صرف وعده های غذایی وجود دارد، میوه ها هم باید در زمان معینی مصرف شوند تا حدبیشتر مواد مغذی را از آن ها جذب کنید؛ بنابراین توصیه می گردد، قبل از غروب آفتاب میوه بخورید تا حدبیشتر استفاده را از آن ها ببرید.

چرا میوه ها باید قبل از غروب خورشید مصرف شوند؟

لوک کوتینیو، مربی سبک زندگی و سلامتی، اخیراً در صفحه اینستاگرام خود کوشش می نماید تا در پی کنندگان خود بگوید که چرا میوه ها باید قبل از غروب خورده شوند. لوک نوشت که طبق طب آیورودا، سیستم طب باستانی هند، خوردن میوه در عصر می تواند برنامه خواب را مختل نموده و فرایند هضم را با مشکل روبرو کند.

چنانچه می دانیم بیشتر میوه ها کربوهیدرات های ساده هستند به این معنی که می توان آن ها را تجزیه کرد. آن ها منبع عالی انرژی فوری هستند، در عین حال سطح قند خون را هم افزایش می دهند. نزدیک بودن مصرف آن ها به زمان خواب ممکن است به علت افزایش سطح قند خون، خواب شما را مختل کند. علاوه بر این، بعد از غروب آفتاب، متابولیسم ما کند می گردد و هضم کربوهیدرات ها برای این سیستم گوارش سخت است. بنابراین، بهتر است مصرف کربوهیدرات را محدود کنید.

زمان مناسب برای خوردن میوه

به گفته لوک، برترین زمان برای میوه خوردن صبح زود با معده خالی است. وقتی تقریباً 10 ساعت بعد از روزه داری شبانه بیدار می شویم، معده ما کاملا خالی است. خوردن غذای سالم در صبح به جذب موثرتر مواد مغذی یاری می نماید و متابولیسم را راه می اندازد. به گفته این کارشناس، بعد از صرف وعده های غذایی و قبل از خوردن میوه باید حداقل 3.5 تا 4 ساعت منتظر بمانید. کربوهیدرات های ساده بهتر است صبح و قبل و بعد از ورزش مصرف شوند. چربی، پروتئین و کربوهیدرات های کمتر پیچیده بهتر است بعد از غروب خورشید مصرف شوند.

میوه ها باید به تنهایی مصرف شوند

میوه ها همواره باید به تنهایی مصرف شوند و نباید آن ها را با لبنیات یا سبزیجات ترکیب کنید. مصرف میوه با لبنیات یا سبزیجات می تواند منجر به تشکیل سموم در بدن گردد. وجود سموم در بدن می تواند منجر به بیماری و سایر اختلالات گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1207

به "خوردن میوه در این ساعات ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن میوه در این ساعات ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید