خبرنگاران شیوع ویروس کرونا، مصرف آب را در کرمان افزایش داد

به گزارش لنجان بلاگ، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به افزایش مصرف آب با شیوع ویروس کرونا، گفت: شستن مرتب دست ها با آب و صابون از اصول پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس است اما این کار باید با حداقل مصرف آب انجام شود تا ضمن رعایت اصول بهداشتی و کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس، در تابستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو نشویم.

خبرنگاران شیوع ویروس کرونا، مصرف آب را در کرمان افزایش داد

به گزارش روز جمعه خبرنگاران، محمدجواد فدائی در نشست بررسی شرایط مصرف و تامین آب در استان کرمان در تابستان 99 افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان، نیازمند صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف بهینه هستیم.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با پیگیری شرکت آب و فاضلاب این استان، تامین آب مورد نیاز شهر کرمان در تابستان 99 دنبال شود.

استاندار کرمان ادامه داد: پیگیری حفر و تجهیز خط انتقال آب و برق برای هشت حلقه چاه و تفکیک سامانه آبیاری فضای سبز و شرب در دستگاه های اجرایی از دیگر مصوبات این نشست بود.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی شهر کرمان در اسفند سال گذشته 12 درصد افزایش یافت و در 10 روز اول فروردین ماه 10.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که به دلیل شیوع بیماری کرونا است.

محمد طاهری افزود: این میزان مصرف در دوره 15 اردیبهشت تا 15 شهریور ماه که پیک مصرف است نیز افزایش می یابد و احتمالا با کسری یک هزار و 300 لیتر بر ثانیه ای آب روبرو خواهیم بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان، گزارشی درباره شهر کرمان و زرند که با بیشترین چالش آب آشامیدنی روبرو هستند، ارائه داد و خاطرنشان کرد: شهر کرمان یک هزار لیتر بر ثانیه کسری آب دارد و چاه ها هر سال 10 درصد کاهش دِبی دارند.

وی افزود: چاه های منطقه آبی حسین آباد و جوپار هم که بخش عمده آب شرب کرمان را تامین می کرده اند به شدت دچار کاهش عمق آب شده اند و آبدهی میانگین این چاه ها 20 لیتر و با عمر مفید سه تا پنج سال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 300

به "خبرنگاران شیوع ویروس کرونا، مصرف آب را در کرمان افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع ویروس کرونا، مصرف آب را در کرمان افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید