حقوق کارگران چکاد جنوب در حال پرداخت است

به گزارش لنجان بلاگ، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل از پرداخت حقوق کارگران شرکت چکاد جنوب خبر داد.

حقوق کارگران چکاد جنوب در حال پرداخت است

امین کمالی، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی به دشت سیستان از همان ابتدا با چالش هایی روبرو بود که به ابعاد فنی آن اشاره نمی کنم و قبلا در شکل های گوناگون به در قالب فعالیت دانشجویی به آن پرداخته ایم.

کمالی گفت: اعتراضات اخیرکارگران این طرح به دلیل عقب افتادن حقوق آن ها و عدم پرداخت مزایایشان بود. طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان با بودجه میلیاردی آغاز به کار کرد که حقیقتا با این بودجه پرداخت حقوق کارگران هیچ چالشی برای مسئولین این پروژه ایجاد نمی کرد. با این حال شاهد عدم پرداخت مطالبات کارگران شرکت های پیمانکار طرح آبرسانی به دشت سیستان بودیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: کارگران شرکت چکاد جنوب در هفته گذشته با اعتراض در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی استان دلخوری خود را علنی کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. بعد از این موضوع، مجمع دانشجویان عدالتخواه به این موضوع ورود کرد و با پیگیری های اجرا شده قرار شد که در شمال استان جلسه ای تشکیل شد و بر اساس مصوبات هزینه هایی به پیمانکار برای پرداخت مطالبات کارگران واریز کردند و تا حدودی این مطالبه به نتیجه رسید و قرار شد تا سرانجام هفته حقوق کارگران به حسابهایشان واریز بشود.

بیشتر بخوانید:

  • مطالبات کارگران شرکت چکاد در هفته آینده پرداخت می شود
  • اعتراض کارگران طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان به عدم دریافت 7 ماهه حقوق

  • رسمش نیست مردم سیستان و بلوچستان را عذاب دهید!

وی مطرح نمود: این سرانجام ماجرا نبود. پرسنل شرکت آشناب از دیگر شرکت های پیمانکار طرح 46 هزار هکتاری با نامه ای خطاب به دادستان از عدم پرداخت معوقات و حقوق گلایه کردند و خواستار ورود مدعی العموم استان سیستان و بلوچستان به این مسئله شدند.

کمالی گفت: بعد از این نامه پیگیری خود را آغاز کردیم. روابط عمومی شرکت خبر از واریز حقوق پرسنل تا چند روز آینده داده، ولی سوال اینجاست که چرا این طرح با وجود بودجه میلیاردی در پرداخت حقوق کارگرانش به مشکل برخورده؟ این چالشی است که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. وقتی طرحی از لحاظ مختلف اقناع شده باشد نباید شاهد چنین صحنه هایی باشیم و موجباتی در این برهه های حساس برای اعتراضات مردم فراهم کند و ناخواسته در جهت این اعتراضات هزینه هایی برای نظام به وجود بیاید و باعث سواستفاده معاندین بشود.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل در سرانجام گفت: ما پیگیر پرداخت حقوق کارگران و پرسنل شرکت چکاد جنوب و آشناب هستیم. امیدواریم با ورود به موقع دستگاه قضا شاهد حل و فصل این مسئله باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 498

به "حقوق کارگران چکاد جنوب در حال پرداخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارگران چکاد جنوب در حال پرداخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید