توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی

به گزارش لنجان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و سفیر رومانی در تهران به منظور توسعه ارتباطات علمی، فناوری بین ایران و رومانی ملاقات و مصاحبه کردند.

توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ در ملاقات بین آقای دکتر هاشم داداش پور و خانم میرلا کارمن گرکو در راستای ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی بعلاوه همکاری های متقابل برای معرفی ظرفیت های تحصیل در دانشگاه های ایران و رومانی، اعطای بورسیه به دانشجویان گفتگو کردند.

ارزشیابی دانشگا های دو کشور و راه اندازی فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان از دیگر محور های این ملاقات بود.

اقای داداش پور گفت: ما در تعامل بین دو کشور جدی و خواهان تعامل بیشتر در مورد تبادل استاد و دانشجو هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت های وزارت علوم است، سازمان امور دانشجویان به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه مند ایرانی در رومانی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه های ایران در رومانی و انجام متقابل این امر در ایران استقبال می نماید.

سفیر رومانی نیز در این ملاقات گفت: با توجه به ارتباط 120 ساله بین دو کشور مهمترین در خواست رومانی از سازمان امور دانشجویان، همکاری بیشتر بین دانشگاه های دو کشور، تبادل دانشجو، استاد و تبادلات فرهنگی است که عملیاتی شدن این هدف به برنامه ریزی مدون و جدی احتیاج دارد.

وی بعلاوه ضمن دعوت از آقای داداش پور برای سفر به رومانی و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور گفت: با توجه به اینکه دانشگاه های رومانی شرایط و استاندارد های مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند، در ارزشیابی دانشگاه ها که هرسال به وسیله وزارت علوم ایران انجام می گردد تعداد بیشتری از دانشگاه های رومانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1282

به "توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید