تثبیت 240 هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در چند سال گذشته از 350 هزار هکتار مناطق فوق بحرانی کانون ریزگرد در استان خوزستان، 240 هزار هکتار با نهال کاری، بوته کاری، قرق و مرطوب سازی تثبیت شد و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم کل 350 هزار هکتار از زمین های فوق بحرانی در خوزستان را مدیریت کنیم.

تثبیت 240 هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان

غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی (پروژه بیابان زدایی کشور در استان خوزستان)، که امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، در خصوص طرح بیابان زدایی در خوزستان اظهار کرد: این طرح در استان خوزستان شامل 20 هزار هکتار زمین است که از این میزان، 6 هزار و 500 هکتار به کشت نهال و 13 هزار و 500 هکتار به مدیریت روان آب ها اختصاص یافته است که این طرح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران، وی گفت: در چند سال گذشته از 350 هزار هکتار مناطق فوق بحرانی کانون ریزگرد در استان خوزستان، 240 هزار هکتار با نهال کاری، بوته کاری، قرق و مرطوب سازی تثبیت شد و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم کل 350 هزار هکتار از زمین های فوق بحرانی در خوزستان را مدیریت کنیم و بعد از آن به سراغ مناطق حاد و بحرانی برویم.

وی شرح داد: در یک میلیون و 500 هزار هکتار از زمین های استان خوزستان طرح کاداستر اجرا شده است و با توجه به تاکید رئیس جمهور بر مبارزه با فساد، این موضوع در حال انجام است و امیدواریم تا سرانجام دولت یازدهم این موضوع را به طور کامل به انجام برسانیم.

استاندار خوزستان در خصوص فرایند طرح بیابان زدایی افزود: امیدواریم بیابان زدایی آنگونه که حق مردم شریف استان خوزستان است انجام شود تا زندگی و امکان زیست بهتر را برای مردم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 826

به "تثبیت 240 هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت 240 هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید