برترین فلاسک کوهنوردی

به گزارش لنجان بلاگ، فرقی نمی کند کوهنوردی در فصل گرما باشد یا سرما؛ یکی از مهمترین لوازمی که در کوهپیمایی حتماً به آن احتیاج پیدا خواهید کرد، فلاسک کوهنوردی است. به همراه داشتن یک فلاسک برای گرم یا خنک نگه داشتن نوشیدنی باعث می گردد تا کوهنوردی لذت بخش تری را تجربه کنید.

برترین فلاسک کوهنوردی

چرا باید برترین فلاسک کوهنوردی را انتخاب کنیم؟

البته که آدمی لایق برترین ها است! اما گاهی هزینه های بالا سبب می گردد که در خریدها به اجناس کم کیفیت تر قانع شده یا از متر و معیرهای استاندارد خود کوتاه بیاییم. اما از آنجایی که کوهنوردی با ساعت ها پیمایش مسیر سر و کار دارد، انتخاب لوازم کیفیت بالا و با دوام بسیار اهمیت دارد.

اگرچه فلاسک کوهنوردی و کمپینگ در مقایسه با سایر تجهیزات کوهپیمایی قیمت بالایی ندارد، اما هزینه برای یک فلاسک خوب تنها یکبار است و به قول معروف فرد آن قدر پول دار نیست که بارها بخواهد پول جنس بنجل بدهد! ضمن اینکه با انتخاب برترین فلاسک کوهنوردی، دیگر نگرانی ای بابت سرد شدن نوشیدنی و غذای خود نخواهید داشت.

از فلاسک چای تا فلاسک غذا!

اما پیش از آنالیز معیارهای انتخاب برترین فلاسک کوهنوردی بهتر است این نکته را در خصوص ویژگی فلاسک بدانید که این وسیله در واقع یک محفظه دوجداره است که با حذف هوا در میان دو جداره، خلاء برقرار می نماید. بنابراین وقتی که چیزی درون محفظه قرار بگیرد، دمای آن ثابت خواهد ماند.

ذکر این نکته ناظر بر آن بود که بدانید فلاسک تنها برای نگهداری آب جوش و چای طراحی نشده است، بنابراین می توانید از آن برای گرم نگه داشتن غذاهای مایع داغ نظیر سوپ نیز بهره ببرید.

علاوه بر این ها، فلاسک هایی برای نگهداری مواد غذایی جامد نیز ساخته شده است. این فلاسک ها به صورت محفظه های بزرگی هستند که درون آنها ظروف چند طبقه برای پر کردن مواد غذایی جامد تعبیه شده است. در کنار اینها فلاسک هایی هم برای سرد نگه داشتن ساخته شده است.

معیارهای انتخاب برترین فلاسک کوهنوردی

فاکتورهای مهمی برای انتخاب فلاسک کوهنوردی وجود دارد که در این بین می توان به مقدار و ظرفیت، ایمنی، مقدار دهانه، درب و پوشش، بدنه و دسته و مدت زمان نگهداری دما اشاره نمود.

برترین فلاسک کوهنوردی چه بدنه ای دارد؟

کوهنوردی اساسا ورزشی است که تجهیزات سخت و مقاوم می طلبد؛ از عینک سخت و مقاوم گرفته تا لباس گرم و فلاسکی که در برابر ضربه، آسیب پذیر نباشد.

اصولا بدنه فلاسک کوهنوردی باید به نحوی ساخته شده باشد که با کوچکترین ضربه ای خراب یا دچار نشتی نگردد. برای فلاسک بزرگ، بهتر است که بر روی بدنه آن دسته ای جهت نگهداری قرار گرفته باشد. بعضی از فلاسک ها دارای یک روکش ضد آب هستند که در صورت نشتی، از خیس شدن وسایل دگیر جلوگیری به عمل می آورد.

بعلاوه جنس بدنه فلاسک می تواند استیل یا پلاستیک باشد. اگرچه فلاسک های استیل دوام بالاتری دارند و راحت تر تمیز می شوند، نقطه ضعف فلاسک کوهنوردی با جنس استیل، وزن بالای آن است.

نکاتی در باب درون بدنه برترین فلاسک کوهنوردی

محفظه داخلی فلاسک می تواند استیل یا شیشه باشد. ایرادی محفظه استیل آن است که به مرور بوی مواد غذایی را به خود جذب می نماید. محفظه شیشه ای مشکل جذب بو و طعم را نخواهد داشت اما در مقایسه با انواع فلزی دوام کمتری دارد و در صورت وارد شدن ضربه به بدنه فلاسک، خیلی راحت می شکند.

مقدار و ظرفیت فلاسک کوهنوردی

دیگر نکته ای که با به کاربستنش می توانید برترین انتخاب را برای خرید فلاسک کوهنوردی داشته باشید، توجه به مقدار و ظرفیت است. در واقع این پارامتر معین می نماید که قادر خواهید بود چه مقدار نوشیدنی یا ماده غذایی برای سفر خود ببرید. اگرچه فلاسک های بزرگ ظرفیت بیشتری دارند و گرما را تا ساعات بیشتری در خود حفظ می نمایند، برای سفرهای کوهنوردی بهتر است فلاسکی را انتخاب کنید که هم جوابگوی احتیاج شما بوده و هم وزن زیادی نداشته باشد.

نگهداری دما، ایمنی بدنه و سایر موارد

مدت زمان نگهداشت گرما از دیگر فاکتورهای پر اهمیت در خرید فلاسک کوهنوردی است. به طور معمول یک فلاسک می تواند به مدت 4 تا 5 ساعت گرما را درون خود نگه دارد. اما در خصوص انواع با کیفیت این مدت زمان ممکن است به 12 الی 15 ساعت نیز افزایش پیدا کند.

علاوه بر این ایمنی فلاکس را نیز اصلا نباید در نظر گرفت. ایمنی فلاسک با کیفیت ساخت بدنه آن مرتبط است و فلاسک هایی که کیفیت ساخت خوبی ندارند، ممکن است به راحتی دچار نشتی و آسیب به دیگر وسایل شوند. معمولاً فلاسک های پیچی امنیت بیشتری نسبت به انواع دکمه ای و دریچه ای دارند.

علاوه بر این ها بهتر است که دهانه فلاسک باز باشد تا علاوه بر آب جوش بتوانید مواد غذایی مایع چون سوپ را نیز درون آن ریخت. از طرف دیگر دهانه بزرگ تر به معنای سهولت در نظافت و شستشوی فلاسک است، البته به خاطر داشته باشید که این ویژگی قدرت نگهداشت گرمای فلاسک را کاهش پیدا می دهد.

برترین فلاسک کوهنوردی را از کجا بخریم؟

شما میتوانید بعد از مطالعه راهنمای خرید فلاسک کوهنوردی ، فلاسک های آب و غذا را می توانید از فروشگاه های لوازم و تجهیزات کوهنوردی تهیه کنید. سیلور و ترموس دو برند با کیفیت و قدیمی فراوری نماینده فلاسک های آب و غذا هستند که در فروشگاه کوه سایت عرضه می شوند.

کلیه این فلاسک ها دارای ساختار استیل مقاوم در برابر ضربه و نشتی هستند که امکان نگهداشت گرما را تا حداقل 8 ساعت و سرما را به مدت 24 ساعت دارند.

کیفیت کلیه فلاسک ها تضمین شده است و شما می توانید مدل های مختلف را به همراه قیمت ها در وب سایت فروشگاه کوه سایت مشاهده نموده و با ثبت سفارش اینترنتی محصول خود را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1566

به "برترین فلاسک کوهنوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فلاسک کوهنوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید