برگ مصنوعی با سوخت هیدروژنی فراوری شد

به گزارش لنجان بلاگ، دانشمندان برگ مصنوعی ساخته اند که با تجزیه آب، سوخت هیدروژنی فراوری می نماید.

برگ مصنوعی با سوخت هیدروژنی فراوری شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از فیوچریتی، گروه تحقیقاتی دانشگاه رایس پیروز به فراوری دستگاه کارآمد و مقرون به صرفه ای شده که با تجزیه آب، سوخت هیدروژنی فراوری می نماید. این پلت فرم از الکترودهای کاتالیزوری و سلول های خورشیدی پروسکایت ساخته شده است، بنابراین با تابش نور خورشید به آن، دستگاه قادر به فراوری برق می گردد.

کارآمدی جریان نور خورشید به هیدروژن کاتالیزورهای فعلی با قابلیت تبدیل آب به هیدروژن و اکسیژن 6.7 درصد است. استفاده از کاتالیز در این پلت فرم ها پدیده جدیدی نیست اما در این دستگاه الکترودها و لایه ای از پروسکایت در یک ماژول بسته بندی شده تا وقتی درون آب و در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بدون احتیاج به نیرو و انرژی دیگری، هیدروژن فراوری کند.

پروسکایت کریستالی با ساختار مکعبی است که نور جمع آوری می نماید. کارآمدترین سلول خورشیدی پروسکایت که تا به امروز فراوری شده، راندمان بالای 25 درصد دارد اما مواد سازنده آن گران قیمت است و نور، مرطوب و گرما به آن فشار وارد می نماید. در این مطالعه گروه تحقیقاتی، ترکیبات گران قیمت مانند پلاتینیوم را با کربن جایگزین کردند تا سلول خورشید پروسکایت مقرون به صرفه تر گردد.

این پلت فرم یک فراوریکننده سوخت خودکفاست که فراوری آن به صورت حجیم کار بسیار آسانی است. ساختار مفهومی این پلت فرم شبیه به یک برگ مصنوعی است. این برگ مصنوعی یک ماژول پکپارچه است که با استفاده از واکنش شیمیایی نور خورشید را به برق تبدیل می نماید. این دستگاه از آب و نور خورشید برای فراوری سوخت شیمیایی استفاده می نماید.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 386

به "برگ مصنوعی با سوخت هیدروژنی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگ مصنوعی با سوخت هیدروژنی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید