برنامه فراوری 50 هزار دستگاه تارا در سال 1400

به گزارش لنجان بلاگ، فرشاد مقیمی در نشستی با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با تأکید بر اجرای استانداردهای 85 گانه طبق تقویم و زمان بندی انجام شده گفت: بازدید رئیس سازمان استاندارد در ابتدای سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نشان از عزم این سازمان در شناسایی و برطرف چالش ها و موانع فراوری دارد . وی بر ضرورت همکاری همه جانبه با هدف تأمین کیفیت مطلوب محصول و قطعات فراوریی این خودرو با رویکرد بهره مندی مشتریان از خودروی باکیفیت داخلی تأکید کرد. مقیمی توضیح داد: ایران خودرو قبل از انجام نظارت، خود را ملزم و پایبند به اجرای ضوابط، مقررات و استانداردهای معین شده به عنوان رمز موفقیت در آینده می داند.

برنامه فراوری 50 هزار دستگاه تارا در سال 1400

برخلاف محصول پروژه های قبلی ایران خودرو که در بازه زمانی 2 تا 6 سال اجرا شده است، تارا با کوشش شبانه روزی قطعه سازان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در طول 1 سال طراحی و فراوری و در بهمن ماه سال گذشته شماره گذاری شد.

مقیمی با بیان اینکه از سال گذشته با همکاری سازمان استاندارد، شناسایی موانع شروع شده و بخشی از آن نیز برطرف شده است، بر ادامه این فرایند در امسال تأکید کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامه های امسال این خودروساز گفت: ایران خودرو در سال گذشته با افزایش 35 درصدی فراوری در بخش سواری و افزایش 67درصدی در بخش خودروهای تجاری و سنگین نسبت به سال 98 شعار جهش فراوری را با تکیه بر توان داخلی محقق نموده است. در این میان، خودروهای مونتاژی سهم اندکی در فراوریات سال گذشته داشته اند.

بیشتر بخوانید: قیمت ایران خودرو تارا دنده ای تعیین شد

با اجرای پروژه تارا، چرخ فراوری قطعه سازان به حرکت در آمد. فراوری تارا با درصد ساخت بالا و با هدف سطح کیفی 5 ستاره، نشان از جدیت ایران خودرو در نهضت ساخت داخل دارد.

مقیمی از افزایش و بهبود تیراژ فراوری در شروع سال کاری 1400 و تا روز 24 فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: در این مدت، بیش از 17 هزار دستگاه خودرو فراوری شده است که 416 درصد افزایش را نشان می دهد. در همین بازه زمانی و با ادامه تحویل خودرو در تعطیلات نوروز امسال، مقدار تحویل به مشتریان نیز رشد چندبرابری را تجربه نموده است. از ابتدای امسال تا 24 فروردین، بیش از 32 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده ایم. فراوری سال گذشته ایران خودرو بدون حضور خودروهای مونتاژی بوده است. ایران خودرو با حذف محصول 405 جی ال ایکس بنزینی نیز گام مهمی در به روزآوری استاندارد محصولات برداشته است.

خبری دیگر دراین باره: عکس رسمی از نمای داخلی تارا منتشر شد

مقیمی ضمن تشریح نقشه راه ایران خودرو در توسعه موتورهای کم مصرف، از جانمایی موتور 3 استوانه در خودروی اقتصادی با مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر اطلاع داد و گفت: طبق برنامه، گیربکس 6 دنده AMT نیز امسال به فراوری انبوه خواهد رسید.

قطعه سازان در شرایط تحریمی توانستند قطعات تارا را طبق برنامه زمان بندی فراوری نمایند. این خودرو پیشران صنعت قطعه سازی در کشور است. زنجیره تأمین ثابت کرد که توان فراوری کیفی را دارد و با حمایت های اقتصادی، این ظرفیت ها شکوفاتر خواهد شد.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1470

به "برنامه فراوری 50 هزار دستگاه تارا در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فراوری 50 هزار دستگاه تارا در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید