بازسازی چهره دختر نوجوانی که بیش از هزار سال پیش در انگلستان دفن شده بود

به گزارش لنجان بلاگ، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بازسازی چهره دختر نوجوانی که بیش از هزار سال پیش در انگلستان دفن شده بود، صورت گرفت.

بازسازی چهره دختر نوجوانی که بیش از هزار سال پیش در انگلستان دفن شده بود

در سال 2011 گور یک دختر نوجوان 16ساله مسیحی متعلق به اواسط قرن هفتم در یکی از روستاهای واقع در بریتانیا کشف شد. نکته ای که کشف این گور آنگلوساکسون را ویژه نموده بود، مجموعه ای از روش های خاصی بود که برای خاکسپاری این دختر مورد استفاده قرار گرفته بود. جسد این دختر به همراه یک تخت و صلیب خیره نماینده ای از جنس طلا و لعل دفن شده بود، که در حقیقت یک اثر باستانی مسیحیت با ارزش بالای تاریخی است.

اکنون باستان شناسان با استفاده از فناوری پیشرفته و با آنالیز جمجمه او پیروز شده اند که چهره این دختر نوجوان را بازسازی نمایند. موزه باستان شناسی و انسان شناسی کمبریج نیز بازسازی چهره این دختر را به عنوان بخشی از جدیدترین نمایشگاه این موزه به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه که با عنوان زیر پاهای ما: باستان شناسی منطقه کمبریج نام دارد از بیست و یکم ژوئن سال جاری تا چهاردهم آوریل سال 2024 ادامه خواهد داشت و علاوه بر چهره بازسازی شده این دختر، اشیای تاریخی را که در گور او کشف شده است نیز به نمایش خواهد گذاشت.

بازسازی چهره این دختر با میزان گیری ابعاد مختلف جمجمه و استفاده از مجموعه اطلاعات موجود درباره زنان هم نژاد او اجرا شده است. فقدان اطلاعات مربوط به DNA این فرد باعث شد تا متخصصان نتوانند رنگ دقیق مو و چشم های او را شناسایی نمایند، با این حال تصویر ارائه شده تا حد زیادی چهره قبل از مرگ این دختر را آشکار نموده است.

آنالیز های بیشتر روی بقایای دفن شده نشان داد که این فرد از منطقه ای در نزدیکی آلپ و احتمالا جنوب آلمان به انگلستان مهاجرت نموده بود. پروتئین موجود در رژیم غذایی او پس از ورود به انگلستان کاهش یافت، اما این تغییر در اواخر عمر او رخ داد. بر همین اساس باستان شناسان نتیجه گرفتند که فاصله مهاجرت او به کمبریج و مرگ او مدت زمان بسیار کوتاهی بوده است.

تختی که به همراه او دفن شده است، یکی از 18 مورد مشابهی است که تا به امروز در بریتانیا پیدا شده است. بعلاوه صلیب جنس طلا و لعل او نیز یکی از 5 مورد صلیب مشابهی است که در بریتانیا کشف شد.

با توجه به وجود این صلیب به همراه دختر میتوان او را به عنوان یکی از نخستین مسیحیان انگلستان در نظر گرفت و بعلاوه ارتباط او با اشرافیت و سلطنت را مطرح می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1625

به "بازسازی چهره دختر نوجوانی که بیش از هزار سال پیش در انگلستان دفن شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره دختر نوجوانی که بیش از هزار سال پیش در انگلستان دفن شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید