فرانکفورت را بدون دیدن این جاذبه ها ترک نکنید

به گزارش لنجان بلاگ، جاذبه های فرانکفورت

امپراطوری قدیمی فرانکفورت، که روی رودخانه ماین (Main) قرار گرفته است، در گذشته به نام فرانکفورت آم ماین شناخته می شد. به لطف موقعیت قرار گیری این شهر، فرانکفورت مهم ترین مقصد بازرگانی و تجاری اروپا به شمار می آید. شهر زیبای فرانکفورت، شهری دنیای به شمار میرود که در لیست 10 شهر برتر از نظر کیفیت بالای کار و زندگی قرار گرفته است. فرانکفورت همچنین مقصد مهمی از نظر فرهنگی و فعالیت های گردشگری محسوب می شود و میزبان رویداد های مهمی است. یکی از این رویداد ها، برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که مهم ترین رویداد انتشاراتی در دنیا است. در کنار تمام این ها، در این شهر می توان از دیدن موزه ها، گالری ها و باغ های دیدنی هم لذت برد. با خبرنگاران همراه باشید.

فرانکفورت را بدون دیدن این جاذبه ها ترک نکنید

1- رومربرگ (Römerberg)

در قلب بخش قدیمی شهر فرانکفورت (آلستاد)، میدان بی نظیر و زیبای رومربرگ قرار گرفته است. رومربرگ نه تنها یکی از زیباترین میدان های این شهر به شمار می آید، بلکه با داشتن جاذبه های گردشگری فراوانی مثل خانه ها و مغازه های سبک قدیمی، یکی از پر رفت و آمد ترین نقاط این شهر هم محسوب می گردد. کلیسای قرن چهاردهمی سنت لئونارد، کلیسای سنت نیکولاس و تالار شهر نو (Neues Rathaus)، از جاذبه های دیگر این بخش از شهر هستند. می توانید در این میدان به موزه تاریخی سر بزنید. در این موزه که قدمت آن به سال 1878 بر می گردد، می توانید کلکسیون هایی مربوط به تاریخ غنی شهر فرانکفورت، از قرون وسطی تا زمان حاضر را ببینید.

2- موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ (Senckenberg)

در باغ های سنکنبرگ می توانید موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ، یکی از مدرن ترین موزه های تاریخ طبیعی در اروپا را ببینید. موزه تاریخ طبیعی فرانکفورت، دومین موزه بزرگ تاریخ طبیعی آلمان است که در آن می توانید شاهد تنوع زیستی و تکامل موجودات باشید. این موزه بزرگترین نمایشگاه دایناسور ها را در اروپا دارد و در آن می توانید شاهد مجسمه هایی بزرگ از دایناسورها باشید. سنکنبرگ همچنین یکی از مقاصد گردشگری محبوب خانواده ها در شهر فرانکفورت است. موزه تاریخ طبیعی سنکنربرگ، تورهای زبان انگلیسی دارد و علاوه بر آن، راهنمای صوتی مجموعه هم را با 3 یورو می توانید تهیه کنید.

3- موزه هنر مدرن فرانکفورت (MMK)

موزه هنر مدرن فرانکفورت، یکی از مهم ترین گالری های هنر معاصر در اروپا است. این موزه که در سال 1991 در ساختمانی خیره کننده در قلب شهر فرانکفورت ساخته شد، شامل کلکسیون بزرگی از بیش از 5 هزار اثر هنری از 450 هنرمند برجسته می گردد. آثار این موزه از سال 1960 تا به حال جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده است. بخشی از این موزه با نام MMK Zollamt، فضایی است که به هنرمندان نو و ناشناخته اختصاص دارد. در بخش موزه هنر کاربردی فرانکفورت، می توانید شاهد بیش از 30 هزار آیتم هنر کاربردی از هنرمندان اروپایی و آسیایی باشید.

4- خانه اپرا (Alte Oper)

خانه اپرای فرانکفورت، در سال 1880 به سبک معماری رنسانس ایتالیا ساخته شد. این بنای شگفت انگیز که در قلب میدان اپرای فرانکفورت قرار گرفته است، در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و در سال 1981 بازسازی هایی روی آن انجام شد. بعد از این تاریخ، خانه اپرای فرانکفورت، به عنوان یکی از مهم ترین مکان های برگزاری کنسرت در این شهر شناخته شد. در سفرتان به فرانکفورت حتما به این میدان سر بزنید و از دیدنی چشم انداز ساختمان اپرا در شب لذت ببرید.

5- خانه و موزه گوته (Goethehaus)

شهر فرانکفورت محل تولد یکی از بزرگترین نویسندگان آلمانی، یعنی یوهان ولفگانگ فون گوته است و از این نظر به خودش می بالد. خانه گوته، جایی است که این نویسنده بزرگ و مشهور در سال 1749 در آن به جهان آمد و تا سال 1765 در آن زندگی کرد. اتاق های زیادی در این خانه برای دیدن وجود دارد. در این موزه می توانید اتاق نویسندگی گوته، دکوراسون دیدنی اتاق غذاخوری و اتاقی که در آن گوته در زمان کودکی اش با تئاتر عروسکی اش بازی می کرد را ببینید. در موزه گوته می توانید گالری 14 اتاقه آثار هنری متعلق به دوران زندگی این نویسنده را ببینید. برج 43 متری گوته و مرکز خرید Goethestrasse که شامل بوتیک، گالری های هنری و کافه های مختلفی می گردد، از دیگر جاذبه های شهر فرانکفورت هستند که به احترام این نویسنده مشهور نامگذاری شده اند.

6- کلیسای جامع سنت بارتولومیو (St. Bartholomew)

کلیسای رومی کاتولیک سنت بارتولومیو با نمای قرمز رنگش، بین قرن های سیزده و پانزدهم به سبک معماری گوتیک ساخته شد. این کلیسا با ارتفاع 95 متری اش، هنوزم توانسته جایگاه خودش را در بین آسمان خراش های مدرن این شهر حفظ کند. این کلیسا، یکی از معدود کلیساهای آلمان است که به عنوان کلیسای امپراطوری ساخته شد. جدا از کنده کاری های زیبای محراب کلیسا، یکی از جاذبه های سنت بارتولومیو، سنگ مقبره پادشاه Günter von Schwarzburg است که در سال 1349 در شهر فرانکفورت درگذشت. مهم ترین اثر این کلیسا، مجسمه سنت بارتولومیو است.

7- باغ پالم (Palmengarten)

باغ پالم به عنوان بزرگترین باغ گیاهشناسی در آلمان، یکی از برترین مکان ها برای برگزاری مراسم های مختلف در شهر فرانکفورت است و برترین مجریان و هنرمندان جهان را جذب خودش کرده است. یکی از جذابیت های بازدید از این باغ این است که می توانید در آن نمایشگاه های گیاه شناسی در فضای باز را ببینید که گیاهان در آن بر حسب مکان جغرافیایی شان دسته بندی شده اند. علاوه بر ان می توانید از خانه های سبز دیدن کنید که در آن گونه های مختلفی از گیاهان گرمسیری به نمایش گذاشته شده اند.

8- برج اشنهایمر (turm Eschenheimer)

این برج دیدنی که در اوایل قرن 14 ساخته شد، یکی از برترین آثار به جای مانده از دیوارهای شهر قدیمی فرانکفورت است. با ارتفاع 47 متر، این برج یکی از بناهای دیدنی و خاص این شهر است و همچنان در منطقه دروازه اشنهایمر حکمرانی می کند. در حال حاضر در این برج کافه ها و اتاق های کنفرانسی وجود دارد که از طریق افراد محلی استفاده می شوند. در نزدیکی این برج می توانید سری به بورس اوراق بهادار بزنید که قدمت آن به سال 1879 بر می گردد و در نوع خودش، بزرگترین موسسه آلمان به شمار می آید.

منبع: www.planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1352

به "فرانکفورت را بدون دیدن این جاذبه ها ترک نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانکفورت را بدون دیدن این جاذبه ها ترک نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید