اپل و گوگل آزمایش سرویس ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز کردند

به گزارش لنجان بلاگ، کمپانی های اپل و گوگل روز گذشته اعلام کردند آزمایش سرویس مربوط به ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را آغاز کرده اند. این دو شرکت قرار است نسخه اولیه API موردنظر را در اختیار تعداد کمی از توسعه دهندگان مشغول توسعه اپلیکیشن های سازمان های بهداشت عمومی ارائه دهند تا طی چند هفته آینده مورد بررسی قرار بگیرد. انتظار می رود این API در اواسط ماه May به طور گسترده عرضه شود.

اپل و گوگل آزمایش سرویس ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز کردند

این دو شرکت مدتی قبل خبر همکاری بر سر این پروژه را اعلام کردند. در این پروژه که مشارکت در آن اختیاری خواهد بود، از بلوتوث برای ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده خواهد شد. این API بدون ثبت دادهای مکانی، موارد مربوط به برخورد با بیماران را به افراد موردنظر اطلاع می دهد. به طور خلاصه، زمانی که آزمایش مربوط به بیماری کووید 19 یک نفر مثبت اعلام شود، این API به سازمان های بهداشت عمومی اجازه می دهد که بر اساس داده های ذخیره شده در گوشی، به افرادی که طی روزهای گذشته با فرد بیمار برخورد داشته اند این موضوع اطلاع داده شود.

اپل روز گذشته نسخه 11.5 برنامه Xcode و سومین نسخه بتا iOS 13.5 را منتشر کرد. اولی شامل ابزارهایی برای توسعه دهندگان است تا بتوانند با بهره گیری از این API اپلیکیشن های موردنظر را توسعه دهند. همچنین در جدیدترین نسخه بتا iOS کدهای موردنیاز برای اجرای این دسته از اپلیکیشن ها وجود دارند. گوگل هم از طریق سرویس های گوگل پلی و Android Developer Studio این ابزارها و کدها را ارائه داده است.

مقامات بهداشت عمومی از این API در زمینه فاصله بین افراد و مدت زمانی که در مجاورت یکدیگر هستند، دست بازی دارند و می توانند با توجه به معیارهای خود تصمیم گیری کنند. هر دو این موارد بر روی گوشی افراد محاسبه می شوند و با این دو شرکت به اشتراک گذاشته نمی شود. اپل و گوگل در روز جمعه نمونه کدی منتشر می کنند تا به توسعه دهندگان نشان دهند که چگونه می توانند با این سرویس اپلیکیشن های کاربردی توسعه دهند. در فاز دوم این پروژه که انتظار می رود در ماه های آینده عملیاتی شود، انتظار می رود قابلیت های مربوط به این سرویس مستقیما در سیستم عامل های iOS و اندروید تعبیه شود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 375

به "اپل و گوگل آزمایش سرویس ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و گوگل آزمایش سرویس ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید