اپل دنبال روشی برای استفاده از باتری بزرگتر در آیفون است

به گزارش لنجان بلاگ، به نظر می رسد اپل میخواهد در آینده، در طراحی گوشی ها و سایر محصولات خود روشی را در پیش بگیرد که به شرکت این اجازه را می دهد باتری بزرگتری برای آن ها استفاده کند. بدین ترتیب احتمالا در آیفون های سال آینده اپل شاهد افزایش ظرفیت باتری خواهیم بود.

اپل دنبال روشی برای استفاده از باتری بزرگتر در آیفون است

اگر از کاربران گوشی های اپل باشید، یک نکته آزاردهنده در رابطه با گوشی های این شرکت را باتری ضعیف آن ها می دانید. اپل در حالی به نسبت سایر شرکت ها در زمینه باتری عملکرد مناسبی ندارد که رفرش ریت نمایشگر گوشی هایش هم 60 هرتزی است. با این حال با تکیه بر عملکرد خوب پردازنده های سری A، این مشکل برای بعضی از گوشی های شرکت آن قدرها محسوس نبود اما اپل باید روش جدیدی در طراحی گوشی های خود اتخاذ می کرد تا بتواند ظرفیت باتری را افزایش دهد که گویا این اتفاق سال جاری و احتمالا با سری آیفون 13 رخ خواهد داد.

به گفته مینگ چی کو، این طراحی جدید باعث می شود فضای بیشتری برای تعبیه یک باتری عظیمتر به وجود بیاید. اپل این کار را با ادغام اسلات سیم کارت با برد اصلی و کاهش اندازه و ضخامت بعضی از قطعات داخلی انجام می دهد. بدین ترتیب فضای کافی برای تعبیه باتری عظیمتر فراهم می شود و این موضوع نه فقط مختص آیفون های عظیمتر خواهد بود بلکه برای آیفون های کوچکتر هم صدق می نماید. همین موضوع شاید باعث شود اپل همچنان در سری جدید، از آیفون 13 مینی هم رونمایی کند اما این بار بدون مسائلی نظیر کم باتری.

اپل معمولا ظرفیت باتری گوشی های خود را در جدول تعیینات آن ها ذکر نمی نماید اما بعد از کالبدشکافی گوشی های آیفون 12 و 12 پرو توسط iFixit، متوجه شدیم برای این گوشی ها که 6.1 اینچی هستند، یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که به نسبت کوچکترین گوشی از سری گلکسی S21 با اندازه 6.2 اینچ و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی اصلا قابل مقایسه نیست. در واقع سؤال اینجاست که چطور سامسونگ توانسته از چنین باتری در گوشی نسبتا کوچکش استفاده کند اما اپل در این امر ناتوان است که گویا این مشکل به طراحی آیفون ها بر می شود.

  • سری آیفون 13 با ناچ کوچکتر و باتری عظیمتر راهی بازار می شود

شاید ظرفیت پایین باتری های اپل در انجام کارهای معمولی آن قدر مشکل ساز نباشد اما با ظهور فناوری 5G و احتیاج اساسی آن به انرژی باتری، ضعف آیفون ها را می توان به شکل محسوس تری متوجه شد. بسیاری از کاربران گوشی های آیفون 12 از مصرف بالای انرژی این گوشی زمانی که به شبکه 5G متصل بود گله مند بودند. خصوصا آیفون 12 مینی با باتری 2227 میلی آمپر ساعتی که حتی در استفاده معمولی هم عملکرد خوبی ندارد.

البته این موضوع یک نقطه ضعف دیگر هم دارد و آن، افزایش وزن گوشی هاست. اگرچه کاهش اندازه و ضخامت قطعات داخلی باعث کاهش وزن گوشی می شود اما این کاهش وزن با افزایش وزنی که در نتیجه استفاده از باتری عظیم تر بوجود میاید قابل مقایسه نیست. با این حال به وضوح می توان دید آنچه که اکنون برای کاربران گوشی های هوشمند اهمیت دارد نه وزن گوشی بلکه ضخامت کم و ظرفیت بالای باتری است؛ کاری که بسیاری از شرکت ها در حال اجرا آن هستند و اپل هم به این جهت قدم خواهد گذاشت. بنابراین اگر در نتیجه این اتفاق اندکی هم به وزن گوشی اضافه شود، احتمالا کاربران را دلسرد نخواهد کرد.

از این ها گذشته، اپل به تازگی دو پتنت را هم به ثبت رسانده که از برنامه های شرکت برای افزایش ظرفیت باتری و کاهش مصرف انرژی محصولات آینده شرکت خبر می دهند. اولین پتنت که Metal Can Battery نام دارد، طراحی جدیدی را به تصویر می کشد که در آن، فاصله بین قطعات به حداقل می رسد. این قطعات هم باتری را کاملا احاطه می نمایند اما در نتیجه کاهش فضای خالی که بینشان وجود دارد، امکان استفاده از باتری عظیمتر هم فراهم می شود.

در شرح این پتنت آمده که اپل باتری را با یک ماده سخت و یا نیمه سخت (سخت اما انعطاف پذیر) احاطه می نماید. این ماده در نزدیک ترین فاصله با قطعات داخلی قرار می گیرد اما به آن ها صدمه ای وارد نمی نماید. همانطور که مشاهده می کنید، الکترودها توسط این ماده سخت یا نیمه سخت احاطه شده و خود این ماده در کناره ها و حوالی الکترودها هم به شکل محکمی چفت و بست می شود. در نتیجه ولتاژی که در گوشه های پوشش دور باتری ایجاد می شود با قطعات اتصال پیدا نمی نماید و آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

در حال حاضر شرکت ها برای اینکه گوشه های باتری به سبب داشتن بار الکتریکی به قطعات برخورد نکرده و به آن ها آسیب نزند، مجبور به کاهش سایز باتری شده اند که باعث می شد دوام آن ها هم کاهش داشته باشد. اما با این فناوری جدیدی که اپل در سر دارد، با استفاده از یک فلنج، می توان میزان مواد اضافی را که باید در فضای در نظر گرفته شده برای باتری قرار بگیرند کاهش داد. در نتیجه فضا برای تعبیه یک باتری عظیم تر هم فراهم می شود بدون اینکه نگرانی از بابت آسیب رساندن به قطعات دیگر وجود داشته باشد.

پتنت دوم Methods for Determining and controlling battery expansion نام دارد به این معنا که اپل در نظر دارد روشی را برای تعیین و کنترل تورم و باد شدن باتری استفاده کند. معمولا باتری های شارژی، تا یک حد مجاز می توانند متورم شوند و بعد از آن ممکن است خطرهایی نظیر انفجار را سبب شوند. در نتیجه اپل در نظر دارد به لطف یک فناوری جدید، به کاربر اطلاع دهد چه زمانی باتری از حد مجاز خود بیشتر متورم شده.

البته بعد از اینکه این مشکل به وجود آمد، دستوراتی به پردازنده مرکزی ارسال می شود تا در نتیجه از سرعت شارژ باتری متورم شده و همچنین میزان ولتاژ شارژ کاسته شود. به همین خاطر وقتی کاربر متوجه افت محسوس در سرعت شارژ گوشی می شود، خواهد فهمید که باتری بیش از حد مجاز متورم شده و باید آن را تعویض کند.

این طور که به نظر می رسد، طی یکی دو سال آینده، ظرفیت و دوام باتری کمترین نگرانی کاربران آیفون خواهد بود چرا که بعد از چند سال مشکل در این زمینه، اپل بالاخره میخواهد تصمیمات جدی را برای برطرف مسائل مربوط به باتری اتخاذ کند. اپل سال آینده باید در گوشی های خود از نمایشگرهایی با رفرش ریت 120 هرتز استفاده کند و این اتفاق با ظرفیت باتری کنونی باعث می شود رفرش ریت 120 هرتز بیشتر یک قابلیت تبلیغاتی برای آیفون ها باشد (برای مدل هایی با ظرفیت باتری پایین). بنابراین طبیعی است که شرکت کوپرتینویی به دنبال راهی برای بهبود شرایط خود در این زمینه باشد. حال اینکه آیفون 13 اولین گوشی با قابلیت های یاد شده خواهد بود یا خیر موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا تعیین شود.

  • آیفون 13 ممکن است پورت جدیدی به جای لایتنینگ داشته باشد

منبع : PhoneArena ,Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 914

به "اپل دنبال روشی برای استفاده از باتری بزرگتر در آیفون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دنبال روشی برای استفاده از باتری بزرگتر در آیفون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید