تور روسیه ارزان: احتمال یاری روسیه به ترکیه برای ساخت جنگنده های نسل پنجم

به گزارش لنجان بلاگ، مدیر سرویس فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه خاطرنشان کرد مسکو در حال مذاکره با آنکارا درباره پروژه یاری به ترکیه برای ساخت هواپیمای جنگنده نسل پنجم است.

تور روسیه ارزان: احتمال یاری روسیه به ترکیه برای ساخت جنگنده های نسل پنجم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دمیتری شوگایف مدیر سرویس فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه امروز (یکشنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مسکو در حال مذاکره با آنکارا درباره یاری به توسعه هواپیمای جنگنده نسل پنجم است.

شوگایف در نمایشگاه هوایی دبی گفت: روسیه بارها برای یاری به جمهوری ترکیه [در توسعه هواپیمای جنگنده نسل پنجم] ابراز آمادگی نموده است و اکنون در حال مذاکره درباره این پروژه هستیم.

در ماه اکتبر، آنکارا گفت که ایالات متحده به ترکیه پیشنهاد خرید جت های اف-16 را پس از حذف از برنامه تامین اف-35 داده است. گزارش ها حاکی از آن است که در ماه آوریل، ایالات متحده یک اطلاعیه رسمی به ترکیه درباره حذف این کشور از برنامه فراوری جدیدترین جت های جنگنده اف-35 به علت خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 روسیه به وسیله آنکارا ارسال کرد.

پیش تر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه در مصاحبه ای مخالفت خود را با فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه ابراز کرد.

باب منندز در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی گفت: من واقعاً یک مشکل دارم. این ترکیه ای نیست که ما آرزویش را داریم، از آن نوع متحد ناتو نیست که بتوانیم پیش برویم و بعضی از پیچیده ترین تجهیزات جنگی را به آن کشور بدهیم.

کنگره آمریکا قرار است درباره فروش جنگنده اف-16 به ترکیه تصمیم گیری کند. منندر، قانونگذار دموکرات نیوجرسی این قدرت را دارد که فروش نظامی خارجی را متوقف کند.

اوایل ماه نوامبر ده ها تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه مخالفت کردند.

ترکیه تهدید نموده که در صورت رد درخواست خود از آمریکا در مورد اف-16، از روسیه جنگنده خریداری خواهد نمود.

اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه اخیرا گفت: اگر ایالات متحده پس از شرایط هواپیماهای اف-35، قرارداد اف-16 را تایید نکند، ترکیه بدون جایگزین نخواهد ماند. موضوع هواپیماهای سوخو-35 و سوخو-57 ممکن است در هر زمانی دوباره ظاهر گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1280

به "تور روسیه ارزان: احتمال یاری روسیه به ترکیه برای ساخت جنگنده های نسل پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: احتمال یاری روسیه به ترکیه برای ساخت جنگنده های نسل پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید