آگهی فروش قلب در تهران!

به گزارش لنجان بلاگ، عکسی با شرح آگهی فروش قلب در خیابان میرداماد تهران خبرساز شده است.

آگهی فروش قلب در تهران!

به گزارش خبرآنلاین، آگهی هایی از این جنس و با عنوان فروش قلب پیش از این هم بار ها مطرح و خبری شد. اما موضوع این است که اصلا چنین امکانی وجود ندارد و این آگهی ها یا برای کلاهبرداری و یا برای جلب توجه و یاری منتشر می گردد.

پیش از این بار ها از سوی مسئولان انجمن اهدای عضو ایران در این خصوص توضیحاتی ارائه شده است. این انجمن تاکید دارد تنها عضوی که یک فرد زنده می تواند به کسی اهدا کند، کلیه و ریه است. به جز کلیه، هر فرد زنده ای اگر بخواهد هر عضو کامل خودش را اهدا کند، فوت می نماید.

درباره کبد و ریه هم والدین یا بستگان نزدیکی که از نظر گروه خونی و بافتی همخوانی داشته باشند، می توانند بخش کوچکی از کبد و ریه خود را به کودک اهدا نمایند.

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان در این باره به همشهری گفته بود: سالانه شاید چند صد نفر به ما و وزارت بهداشت مراجعه می نمایند که به این شیوه از آن ها کلاهبرداری شده است. افرادی هستند که در راهروی مراکز پیوند تردد می نمایند و احتیاجمندان به عضو را شناسایی می نمایند. مثلا متوجه می شوند فرد به ریه یا قلب و کبد و ... احتیاج دارد، به او قیمت 300 میلیون تومان پیشنهاد می نمایند با 50 میلیون پول پیش. پول پیش را که می گیرند دیگر پیدایشان نمی گردد. در هیچ جای جهان جز برای کلیه، از یک فرد زنده نمی توان عضوی را به صورت کامل برداشت.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1578

به "آگهی فروش قلب در تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگهی فروش قلب در تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید