آمادگی اتاق بجنورد برای استقرار دفتر نمایندگی در بغداد

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با اشاره به ظرفیت های تجاری مشترک عراق و استان خراسان شمالی، خواستار توسعه این روابط شد و گفت: آمادگی داریم تا ضمن صادرات محصولات کشاورزی و ساختمانی به عراق از گردشگران این کشور برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان خراسان شمالی میزبانی کنیم.

آمادگی اتاق بجنورد برای استقرار دفتر نمایندگی در بغداد

سعید پورآبادی در نشست با هیات تجاری عراق در محل اتاق بجنورد، شرح داد: بازار عراق همواره یک مقصد تجاری مناسب برای محصولات و کالاهای تولیدی استان خراسان شاقتصادی به تعداد می رود و بر همین اساس تولیدکنندگان و تجار استان علاقه مند به افزایش سطح تعامل و تحکیم روابط اقتصادی و تجاری با عراق هستند.

او اعزام و پذیرش هیات های تجاری دو طرف را مورد تأکید قرار داد و گفت: اتاق بجنورد برای برگزاری نمایشگاه ها و وبینارهای تخصصی به منظور بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های مشترک در زمینه مبادله محصولات ساختمانی، کشاورزی و گردشگر آماده است.

رئیس اتاق بجنورد، سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی استان را از مناسب ترین زمینه های حضور سرمایه گذاران عراقی در خراسان شاقتصادی دانست و افزود: کشاورزی و گردشگری دو راهبرد اصلی است که می توان آنها را مبنایی برای توسعه همکاری های مشترک قرار داد.

او در ادامه ظرفیت های استان در بحث گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود منطقه ها بکر و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان قابلیت آن را دارد تا پذیرای گردشگران عراقی باشد.

پورآبادی همچنین از آمادگی اتاق بجنورد برای استقرار دفتر نمایندگی اتاق بجنورد در بغداد برای آسان سازی و تسهیل امور بازرگانان و تولیدکنندگان استان خبر داد و گفت: این مسئله می تواند به صورت متقابل هم از طریق اتاق بازرگانی عراق صورت پذیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1130

به "آمادگی اتاق بجنورد برای استقرار دفتر نمایندگی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اتاق بجنورد برای استقرار دفتر نمایندگی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید