4 ویژگی باورنکردنی پیروز ها

به گزارش لنجان بلاگ، همه ما دوست داریم که در زندگی شخصی، کاری، تحصیلی و ... به عنوان فردی پیروز شناخته شویم. بار ها درباره ویژگی های انسان های پیروز شنیده ایم که منظم هستند، هدف دارند، اهل مطالعه اند و ....

4 ویژگی باورنکردنی پیروز ها

به تازگی، یک موسسه تحقیقاتی در کانادا، سراغ لیست کردن ویژگی هایی از افراد پیروز رفته که کمتر به آن ها توجه شده است:

نزدن قید استراحت

برخی ها تصور می نمایند که برای پیروزیت باید قید استراحت را زد یا حتی ازدواج نکرد تا همه زمان فرد به پیشرفت کاری اختصاص یابد، اما افراد پیروز کوشش می نمایند در تمام جنبه های زندگی خود پیروز باشند. آن ها زندگی سالمی دارند، از نظر مالی مستقل هستند، رابطه معناداری دارند و به اهداف حرفه ای خود دست می یابند. آن ها می دانند که فدا کردن یک حوزه برای دستیابی به هدف دیگر به آن ها یاری نمی نماید تا توانایی واقعی خود را به حداکثر برسانند. در نتیجه در همه زمینه ها تعادل دارند.

پشتکار های بی فایده

یکی از تصورات غلطی که مردم عادی درباره داشتن پشتکار دارند، این است که بدون توجه به هر اتفاقی در مسیر خود بمانند و کوشش نمایند. این تنها در صورتی درست است که هدف شما همچنان معتبر باشد. بیشتر افراد پیروز با انجام کاری متفاوت از آن چه در ابتدا قصد انجام آن را داشتند به پیروزیت دست یافتند. این منطقی است، زیرا دنیا همواره در حال تغییر است و آن ها اکنون خیلی بیشتر از زمانی که آغاز کردند، می دانند. افراد پیروز می دانند که اگر دلایل آن ها برای انجام کاری که انجام می دهند تغییر کند، دیگر فایده ای برای ادامه دادن ندارد و در این حالت، داشتن پشتکار بی فایده خواهد بود.

کنجکاوی در لحظه ناامیدی

دو نفر در حال مسابقه دو هستند و به دیوار بزرگی می رسند که راه آن ها را مسدود می نماید. یک نفر دیوار را می بیند و به علت اتلاف وقتش آغاز به شکایت می نماید، ناامید می گردد و تصمیم می گیرد مسابقه را ترک کند. طرف مقابل بلافاصله به این فکر می نماید که چه امکاناتی برای عبور از دیوار وجود دارد. او با خودش فکر می نماید که آیا می تواند از دیوار بالا رود، آن را خراب کند، یا زیر آن را حفاری می نماید. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می نماید، بلافاصله به تصمیمش عمل و بازخورد جمع آوری می نماید. افراد پیروز، در لحظه ناامیدی کنجکاو می شوند.

نترسیدن از داشتن رویا های بزرگ

ما هنوز زندگی نامه یک فرد پیروز را نخوانده ایم که رویا های بزرگی برای انجام آن نداشته است. آدم های معروف و پیروز همگی رویا های بزرگی داشتند و در بیشتر موارد بیش از آن چه در ابتدا تصور می کردند به دست آوردند. این یکی از دلایل پیروزیت آن هاست. آدم های پیروز نمی ترسند رویا های بزرگ داشته باشند و سپس در پی آن بروند. اگر می خواهید بدانید که فردی پیروز می گردد یا خیر، از او درباره رویاهایش بپرسید. اگر آن ها قابل قبول به نظر می رسد، پس آن فرد به میزان کافی رویا های بزرگ ندارد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1579

به "4 ویژگی باورنکردنی پیروز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی باورنکردنی پیروز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید