یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری

به گزارش لنجان بلاگ، بنا بر پیش بینی های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی نو (1401-1402) نیز تکرار می گردد.

یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری

بنا بر پیش بینی های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی تازه (1401-1402) نیز تکرار می گردد به طوری که بارش های پاییز با تاخیر و از نیمه آذر شروع می گردد و به نرمال نمی رسد و بارش های زمستان نیز در بعضی از نقاط استان کمتر از نرمال خواهد بود.

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر کاهش بارش ها در پاییز و زمستان سال جاری، دما نیز بین یک تا یک و نیم درجه افزایش پیدا می نماید که این شرایط حاکی از آن است که سال خشکی را در پیش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید

معصومه نوروزی اضافه نمود: حتی اگر تغییراتی در پیش بینی ها و داده های هواشناسی رخ دهد و بارش ها در سال پیش رو به نرمال هم برسد، اما کمبود منابع آب به گونه ای است که باید همچنان خود را برای سازگاری با خشکسالی آماده کنیم.

وی افزود: وقوع یک دوره 15 ساله خشکسالی استان را با کمبود بیش از یک هزار و 500 میلیمتر معادل بارش های سه سال زراعی روبرو نموده است که جبران آن بسیار به سختی امکانپذیر است.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1523

به "یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید