گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا کشف شد

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست؛ یک گور دسته جمعی حاوی بقایای 215 کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا کانادا کشف شده است.

گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا کشف شد

این مساله یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می گردد که طی آن، بچه ها بومی در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از والدین خود جدا و در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک اسکان داده می شدند.

روزان کازیمیر رئیس قبیله TteS در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیا گفت: آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

مقامات این قبیله در حال همکاری با متخصصان و دفتر پزشکی قانونی برای ایجاد اطلاعات بیشتر در خصوص مرگ این افراد هستند.

بعضی از اجساد کشف شده متعلق به بچه ها سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد تعیین نیست. گزارش های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می دهد دانش آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن 19 میلادی، دولت، بچه ها بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می فرستاد.

طبق بعضی گزارش ها، بچه ها بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، بچه های با روح مرده و آزرده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1033

به "گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید