گرند ویتارا 2020؛ جدیدترین شاسی بلند سوزوکی

به گزارش لنجان بلاگ، سوزوکی گرند ویتارا تازه را باید همزاد تویوتا اربن کروزر هایرایدر دانست و درست همانند این خودرو در هند رونمایی شده است. اما سوزوکی برنامه عرضه گرند ویتارا 2022 را به سایر بازار های جهانی از جمله آفریقا دارد.

گرند ویتارا 2020؛ جدیدترین شاسی بلند سوزوکی

ابتدای هفته بود که سوزوکی پایان نسل تازه گرند ویتارا را رونمایی کرد. سوزوکی گرند ویتارا تازهترین شاسی بلند محصول معرفی شده از طریق این خودروساز ژاپنی بوده که به سیستم هیبریدی ملایم با قابلیت شارژ اتوماتیک دقیقا مشابه با همزاد خود یعنی تویوتا اربن کروزر هایرایدر مجهز شده است.

سوزوکی گرند ویتارا تازه را باید همزاد تویوتا اربن کروزر هایرایدر دانست و درست همانند این خودرو در هند رونمایی شده است. اما سوزوکی برنامه عرضه گرند ویتارا 2022 را به سایر بازار های جهانی از جمله آفریقا دارد.

این خودرو از سال 1988 تا به امروز در ژاپن تولید و در کانادا، اسپانیا، اکوادور و آرژانتین و از سال1386 در ایران و با نام گراند ویتارا مونتاژ شد. حالا با رونمایی از نسل تازه گرند ویتارا، علاقه مندان به این خودرو بی صبرانه منتظر حضور دوباره سوزوکی در ایران خواهند بود.

ظاهر سوزوکی گرند ویتارا 2022

سوزوکی گرند ویتارا 2022 سعی کرده که ارتباط خود با تویوتا اربن کروزر هایرایدر را پنهان کند. اما با این حال اتاق و بیشتر پنل های بدنه این دو خودرو با یکدیگر مشترک است. سوزوکی گرند ویتارا دارای چراغ های جلوی دوتایی مانند تویوتا اربن کروزر هایرایدر بوده.

اما LED های روشنایی در روز این خودرو باریک تر شده اند و ظاهرا جلوپنجره ای بزرگتر با تریم کرومی تیره یا تریم کرومی براق برای این خودرو نصب شده است. همچنین ورودی هوای درون سپر کوچکتر شده و طراحی چراغ های جلو حالتی خشن و تهاجمی دارند.

در حالیکه نمای جانبی سوزوکی گرند ویتارا 2022 با همزاد تویوتای خود مشترک است، نمای عقب به لطف نصب چراغ های LED سرتاسری با تم تیره متفاوت به نظر می رسد. نصب صفحه های محافظ در زیر بدنه در قسمت جلو و عقب و همچنین وجود فندر های پلاستیکی در آرک چرخ ها ذات آفرودی سوزوکی گرند ویتارا را برای بیننده یادآوری می کنند.

مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا 2022

سووزکی گرند ویتارا 2022 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4345، 1795 و 1645 میلی متر با فاصله بین دو محور 2600 میلی متر است.

فاصله بین دو محور این خودرو با سوزوکی S کراس یکسان بوده و حدود 100 میلی متر نسبت به مدل معمولی سوزوکی ویتارا تازه کشیده تر شده است. لازم به ذکر است که هر سه مدل نامبرده روی پلتفرم TECT که به پلتفرم جهانی C سوزوکی نیز معروفیت دارد پیشرفته اند.

سوزوکی گرند ویتارا 2022 با دو پیشرانه مختلف عرضه می شود. نسخه پایه دارای موتور Progressive Smart Hybrid بوده که از یک موتور 1.5 لیتری سری K بنزنی و سیستم هیبریدی ملایم 12 ولتی و یک باتری 6 آمپر ساعتی لیتیوم یونی تشکیل شده که روی هم رفته قادر به تولید 101 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور است.

نیروی تولیدی به چرخ های جلو یا به هر چهار چرخ از طریق گیربکس 5 دنده دستی یا 6 دنده اتوماتیک با پدال شیفتر منتقل منتقل می شود.

لازم به ذکر است که همزاد این خودرو یعنی تویوتا هایرایدر تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بود. ولی سوزوکی سیستم انتقال قدرت محبوب تمام چرخ محرک All Grip خود را با مد رانندگی اتو، برف، اسپرت و لاک برای گرند ویتارا نصب کرده است.

دومین پیشرانه یک موتور تمام هیبریدی به نام Intelligent Electric Drive است. این موتور از تویوتا تامین شده و متشکل از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری و یک موتور برقی قدرتمندتر، ژنراتور استارتر یکپارچه و یک باتری لیتیوم یونی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 114 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور است.

این نیرو از طریق یک گیربکس e-CVT به چرخ های جلو متقل می شود. چهار مد رانندگی مختلف شامل اکو، پاور، نرمال و الکتریکی برای این مدل تعبیه شده است. با وجود اینکه این موتور خودشارژ هیبریدی محسوب می شود، ولی به لطف باتری به نسبت بزرگی که دارد می تواند تا 25 کیلومتر مسافت را در ترافیک ها طی کند.

کابین سوزوکی گرند ویتارا 2022

کابین سوزوکی گرند ویتارا تازه مشابه با تویوتا اربن کروزر هایرایدر بوده و تنها تریم رنگ آن فرق دارد. سوزوکی تریم مشکی و قهوه ای مایل به زرشکی با تودوزی چرم مصنوعی با همین رنگ برای جایگاه ها، داشبورد و رودری هاست.

البته امکان سفارش تودوزی به رنگ تمام مشکی هم وجود دارد. در کنسول میانی تریم شبه آلومینیومی یا تریم طلایی رنگ در اطراف کلید های مربوط به تنظیم تهویه دو کاناله این خودرو دیده می شود.

در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 9 اینچی نصب شده که دارای درگاه های اتصالی و سیستم کمکی صوتیست. در مدل های مجهزتر سوزوکی گرند ویتارا 2022 یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی هم در پشت فرمان به همراه هد آپ دیسپلی نصب شده است.

از جمله دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سانروف پانورامیک، سردکن جایگاه های جلو، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم صوتی پریمیوم، دوربین دید 360 درجه و دریجه سیستم تهویه برای جایگاه های ردیف عقب اشاره کرد.

در زمینه ایمنی هم سوزوکی گرند ویتارا 2022 دارای شش کیسه ایمنی هوا، کنترل خودرو در سرازیری و همچنین سیستم کمکی رانندگی ADAS است.

سوزوکی گرند ویتارا قرار است که از طریق تویوتا در هند در کنار تویوتا اربن کروزر هایرایدر تولید شود. قیمت سوزوکی گرند ویتارا 2022 به زودی اعلام می شود و از جمله رقبای این خودرو می توان به هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک اشاره کرد.

منبع: خودرونویس

منبع: فرادید
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1473

به "گرند ویتارا 2020؛ جدیدترین شاسی بلند سوزوکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرند ویتارا 2020؛ جدیدترین شاسی بلند سوزوکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید