کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟

به گزارش لنجان بلاگ، بچه هایی که یک ساعت در روز برایشان کتاب خوانده می شد، افزایش قابل توجهی در معیار های هوشی با بهره گیری از مهارت های فکری نشان دادند.

کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟

نتایج مطالعه تازه نشان می دهد کتاب خواندن برای بچه ها کوچک، مهارت های زبان و سواد آن ها را تقویت می نماید، اما داستان گویی برای بچه های بزرگتر نیز مفید است.

پژوهشگران ایتالیایی گزارش می دهند که خواندن روزانه یک ساعت کتاب در مدرسه برای بچه ها 6 تا 12 ساله می تواند هوش آن ها را افزایش دهد.

امانوئل کاستانو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ترنتو ایتالیا، گفت: این آزمایش در 32 مدرسه ابتدایی ایتالیا انجام شد، و بچه ها معمولاً در حدود 6 ساعت درس می خواندند.

در گروه مداخله، معلم به مدت یک ساعت در روز، داستان های تخیلی متناسب با سن آن ها را با صدای بلند برای دانش آموزان می خواند. گروه کنترل به فعالیت های منظم خود ادامه دادند. در کل، این مطالعه شامل 626 کودک بود.

در ابتدا و دوباره پس از چهار ماه، بچه ها با دو معیار استاندارد مورد آزمایش قرار گرفتند: مقیاس هوش وکسلر برای بچه ها (WISC-IV) و مقیاس سیستم ارزیابی شناختی (CAS 2).

WISC-IV آنچه را که بچه ها می دانند یعنی واژگان، درک مطلب، شباهت ها، اطلاعات و استدلال کلمات را ارزیابی می نماید. CAS 2 مهارت های فکری مانند توجه و پردازش را آنالیز می نماید.

کاستانو گفت: ما مشاهده کردیم بچه هایی که یک ساعت در روز برایشان کتاب خوانده می شد، افزایش قابل توجهی در معیار های هوشی با بهره گیری از مهارت های فکری نشان دادند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1488

به "کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید