تور ارزان هند: نیش پشه دینگو جان 60 هندی را گرفت

به گزارش لنجان بلاگ، بنابر اعلام بخش بهداشت و درمان استان اوتارپرادش هند، نیش پشه دینگو تا به امروز باعث مرگ 60 تن شده است.

تور ارزان هند: نیش پشه دینگو جان 60 هندی را گرفت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری نیوکرالا، بخش بهداشت و درمان استان اوتارپرادش هند در گزارشی گفت با جان باختن دو فرد دیگر بر اثر نیش پشه دینگو، آمار تلفات بر اثر این تب ویروسی در استان اوتار پرادش به 60 نفر رسید.

بر اساس این گزارش، تب ناشی از نیش پشه دینگو در 21 روز گذشته در ناحیه فیروز آباد این استان بیشتر بچه ها را قربانی نموده است.

بعضی موارد این بیماری هم در ناحیه همجوار فیروز آباد، در ناحیه های آگرا، ماتورا و مین پوری هم گزارش شده است.

نیش حشره دینگو که در اواسط شهریور تا اواسط آبان در بعضی استان های هند از جمله دهلی دیده می گردد، مقدار پلاکت های خون را به شدت کاهش می دهد و در صورت درمان نشدن سبب خونریزی داخلی و مرگ فرد مبتلا می گردد؛ علائم بیماری دینگو سه تا پنج روز پس از نیش پشه نمایان می گردد.

درد در مفاصل و بدن، تب، حالت تهوع و خونریزی از علائم این بیماری است و اگر مردم با آن روبرو شدند باید برای انجام آزمایش و درمان به بیماستان ها مراجعه نمایند.

پشه دینگو بر خلاف سایر پشه ها به محل هایی که آب راکد، اما تمیز وجود داشته باشد جذب می گردد و پزشکان توصیه می نمایند مردم در خانه هایشان در ظروف سر باز آب نگهداری ننمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1162

به "تور ارزان هند: نیش پشه دینگو جان 60 هندی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: نیش پشه دینگو جان 60 هندی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید