ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک

به گزارش لنجان بلاگ، براساس آخرین خبرهای واصله، بدنبال شیوع ویروس کرونا ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک صورت گرفت.

ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک

ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک

راه آهن اقدامات گسترده خود برای مقابله با ویروس کرونا در قطارها را مربوط به استفاده از ماسک و دستکش توسط همه مأموران قطار به ویژه میهمانداران در طول سفر اعلام نمود و استفاده از آن را الزامی دانست. ژل های ضدعفونی نیز در قطارها توزیع شد، ضمن اینکه تأکید شده است تمامی ظروف پذیرایی دائما ضدعفونی شوند. سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن ایران گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی برای انتها اسفند و تعطیلات نوروز آمادگی کامل دارد و شرایط بوجود آمده هیچ تغییری در برنامه ها بوجود نیاورده است. وی با بیان اینکه 2 میلیون و 32 هزار جایگاه برای مسافران نوروزی در نظر گرفته ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد بیشتر شده، گفت: برای ایجاد خدمات مطلوب، اقدامات متعددی اجرا شده، این اقدامات هم در خصوص افزایش خدمات جابجایی مسافران و رمپ های برقی است و هم در ارتباط با آسانسورها، اصلاح سرویس های بهداشتی، سکوها و نمازخانه ها.

شرایط ایستگاه های قطار برای نوروز

رسولی در ادامه اضافه نمود: مجموع پروژه ها در زمینه زیباسازی و بهسازی ایستگاه ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی است و قطارها در یک طرح که مدت ها پیش آغاز شده، در حال جرم زدایی و بهسازی امکانات داخل و خارج از قطار است. از این حجم تعداد قابل توجهی از قطارها آماده، پاکسازی و بهسازی شد.

اقدامات اجرا شده در خصوص ویروس کرونا در ایستگاه های قطار

مدیرعامل راه آهن ایران در ارتباط با اقدامات اجرا شده برای مقابله با کرونا در ایستگاه های قطار گفت: در مجموعه ستادی و ساختمانی راه آهن و ایستگاه ها در اقدام پیشگیرانه ضدعفونی کردن قطارها از روز اول خبر کرونا انجام می گردد. در ایستگاه ها همه آنچه مسافر با آن در ارتباط است ضدعفونی می گردد. آب سردکن ها، جایگاه ها و دستگیره ها و... به شکل مرتب ضد عفونی می شوند و دستورالعمل های احتیاطی نیز ابلاغ شده اند. وی در ارتباط با این پرسش که آیا قرینطنه ای برای یک ایستگاه همچون قم اعلام شده، گفت: خیر، حرکت در تمام مسیرها همچنان ادامه دارد و هیچگونه محدودیتی برای حرکت یا توقف در ایستگاه ها وجود ندارد.

با افراد مشکوک به کرونا در قطار چطور برخورد می گردد؟

رسولی در پاسخ به این پرسش که آیا در ایستگاه های راه آهن شخصی مشکوک به کرونا نیز وجود داشت، گفت: با توجه به شباهت علایم کرونا و سرماخوردگی افراد مشکوک و علامت دار توسط واحدهای مستقر مورد آنالیز قرار داده می شوند. طی هماهنگی هایی که با اورژانس و وزارت بهداشت اجرا شده، نیروهای امدادی برای حضور به موقع هماهنگ شده است. همچنین ایستگاه های پر تردد راه آهن، یگان های امدادی مستقر هستند و مسافران را زیر نظر دارند. از آنجایی که علائم کرونا و سرماخوردگی شباهت بسیاری با هم دارند، افرادی که در ایستگاه های قطار مشکوک به کرونا هستند، توسط تیم های مستقر معاینه می شوند. مدیرعامل راه آهن ایران در ادامه تاکید نمود: در قطار اگر مورد مشکوکی به کرونا تشخیص داده گردد، از اولین ایستگاه اورژانس درخواست معاینه برای شخص می گردد.

منبع: عصر سفر

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 197

به "ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت توقف قطار در ایستگاه های قم و اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید