مرمت بخشی از بازار مسگرهای کازرون

به گزارش لنجان بلاگ، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون از بخشی از بازار تاریخی مسگرهای این شهرستان اطلاع داد .

مرمت بخشی از بازار مسگرهای کازرون

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمدجواد جوکاری با بیان این خبر گفت: بخشی از بازار ابافتح که از بازار های ثبت شده در فهرست آثار ملی است با نظارت اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و همکاری کسبه و بازاریان در چهار باب مرمت شد.

او ادامه داد: بازار به عنوان یک عنصر مهم اجتماعی و محل داد و ستد مردم محسوب و نقش مهمی را در دوران های مختلف ایفا می نماید.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون افزود: بازارمس گرها یکی از قدیمی ترین مکانهای موجود در بازار کازرون که بافت سنتی خود را حفظ و با طاق های جناغی و مصالح سنگ و گچ ساخته شده است و در چند سال اخیر بدلیل قدمت، دچار فرسودگی شده بود که بازسازی شد.

این بازار به شماره15614 در مورخ 1385/3/17 ثبت آثار ملی ایران شده است.

بازار مسگرها با حمایت اقتصادی کسبه و بازاریان با نظارت کارشناسان اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مورد مرمت نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 293

به "مرمت بخشی از بازار مسگرهای کازرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بخشی از بازار مسگرهای کازرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید