بازسازی بافت تاریخی میامی سمنان شروع شد

به گزارش لنجان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: مرحله جدیدی از بازسازی بافت تاریخی میامی شروع شد.

بازسازی بافت تاریخی میامی سمنان شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز یکشنبه اول تیرماه 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی بافت تاریخی میامی شامل چیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجرفرش و آزادسازی اطراف درختان کهن سال چنار ثبت ملی شده و اجرای سیمگل و کاه گل بدنه است.

او هدف از بازسازی بافت تاریخی میامی را حفاظت از آثار ارزشمند بیان کرد و گفت: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی به سیمای شهری میامی بخشیده، به همین دلیل بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی حائز اهمیت است.

میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و عظیم ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار گرفته است. وجود 10 کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 369

به "بازسازی بافت تاریخی میامی سمنان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بافت تاریخی میامی سمنان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید