مردانی: هفته های آینده اوج پیک ششم هستند، پیش بینی آمار فوتی های امیکرون مشکل است

به گزارش لنجان بلاگ، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده اند، دارای آنتی بادی هستند، اما پیش بینی آمار فوتی های اومیکرون مشکل است. به نظر نمی رسد که آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به دلتا داشته باشیم

مردانی: هفته های آینده اوج پیک ششم هستند، پیش بینی آمار فوتی های امیکرون مشکل است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص پیک ششم شیوع کرونا و سویه اومیکرون گفت: پیک ششم به ایران رسیده و آغاز آن را مشاهده می کنیم. به نظر می رسد که در دو الی سه هفته آینده، ممکن است که این پیک به اوج خود برسد.

وی با بیان این که محتمل است که آماری بالاتر از آمار سویه دلتا را تجربه کنیم، ادامه داد: نمی توانیم بگوییم که آمار فوتی ها نیز بالاتر از دلتا خواهند بود اما، اصولاً اومیکرون موارد بستری کمتری نسبت به دلتا دارد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از آنجا که سرعت انتقال اومیکرون بسیار بالا است، می توانیم انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری مبتلا داشته باشیم.

مردانی گفت: اینکه آیا افراد مبتلا به اومیکرون آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به دلتا دارند یا خیر احتیاج به زمان دارد و از آنجا که مردم ما اخیراً واکسیناسیون کامل را انجام داده اند، اکثراً دارای آنتی بادی هستند و کمتر در معرض آسیب های ناشی از کرونا هستند.

وی گفت: افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده اند، دارای آنتی بادی هستند، اما پیش بینی آمار فوتی های اومیکرون مشکل است. به نظر نمی رسد که آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به سویه دلتا داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص قرنطینه و محدودیت های کرونایی گفت: ممکن است که در شرایط خاص به لاک دان (lock down) هم برسیم، اما تا کنون مسئولین ذیربط در خصوص این قضیه را صحبتی نکرده اند.

مردانی با بیان اینکه بیمارستان های ما در پیک دلتا توانستند که سربلند بیرون آیند، توضیح داد: مطمئناً بیمارستان های ما در مقابله با این سویه هم پیروز می شوند.

وی در پایان اضافه نمود: از آنجا که می دانیم اومیکرون آمار بستری کمتری نسبت به دلتا دارد، امیدواریم که این سویه باعث مرگ و میر عزیزان و هموطنانمان نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1361

به "مردانی: هفته های آینده اوج پیک ششم هستند، پیش بینی آمار فوتی های امیکرون مشکل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانی: هفته های آینده اوج پیک ششم هستند، پیش بینی آمار فوتی های امیکرون مشکل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید