دومین محل تماس کاوشگر فیله کشف شد

به گزارش لنجان بلاگ، پژوهشگران آژانس فضایی اروپا در آنالیز جدید خود توانستند دومین محل تماس کاوشگر فیله متعلق به این سازمان فضایی را کشف نمایند.

دومین محل تماس کاوشگر فیله کشف شد

به گزارش خبرنگاران، پس از سال ها کار ناتمام، دومین محل تماس کاوشگر فیله(Philae) متعلق به آژانس فضایی اروپا(ESA) که به همراه فضاپیمای روزتا(Rosetta) روی دنباله دار 67 پی/چوریوموف-گراسیمنکو (67P/Churyumov-Gerasimenko) فرود آمده بود، در محلی که به یک جمجمه شباهت دارد، کشف شد.

فیله، اثر خود را در یخ های میلیارد ساله به جا گذاشت و نشان داد که فضای یخی این دنباله دار، از کف روی کاپوچینو هم نرم تر است.

فیله در 12 نوامبر سال 2014 پس از پرتاب فضاپیمای روزتا، روی سطح دنباله دار 67 پی فرود آمد. این کاوشگر، پس از نخستین تماس، با لبه یک صخره برخورد کرد و به دومین محل تماس لغزید که 22 ماه بعد در تصاویر ثبت شده با فضاپیمای روزتا معین شد.

لاورنس اوروک(Laurence ORourke)، پژوهشگر آژانس فضایی اروپا و از اعضای گروه پژوهشی کاوشگر فیله توانست دومین محل تماس را که پیشتر معین نشده بود، کشف کند.

اوروک گفت: فیله، رازی را برای ما به جا گذاشت که که منتظر حل شدن آن بودیم. یافتن دومین محل تماس، موضوع مهمی بود زیرا حسگرهای فیله نشان می دادند که این کاوشگر در سطح فرو رفته و به احتمال زیاد می تواند یخ های پنهان شده زیر سطح را در معرض دید قرار دهد و امکان دسترسی بی نظیری را به یخ های چند میلیارد ساله برای ما فراهم کند.

گروهی از دانشمندان و مهندسان با همکاری یکدیگر توانستند داده های مربوط به فضاپیمای روزتا و تجهیزات کاوشگر فیله را به دست آورند و محل تماس گمشده را تایید نمایند.

فیلیپ هاینیش (Philip Heinisch)، از اعضای این گروه پژوهشی گفت: ما نتوانسته بودیم برنامه هایی را که در سال 2014 مد نظر داشتیم، انجام دهیم؛ به همین دلیل یافته های جدید برای ما بسیار مهم هستند. ما می توانیم این داده های جدید را با داده هایی که پیشتر از روزتا و فیله به دست آمده اند، ادغام کنیم تا به نتایج شگفت آوری دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 648

به "دومین محل تماس کاوشگر فیله کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین محل تماس کاوشگر فیله کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید