دوربین تله فوتوی گلکسی S23 ارتقایی نخواهد داشت

به گزارش لنجان بلاگ، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ قرار نیست کیفیت دوربین تله فوتوی گلکسی S23 را ارتقا دهد و این با توجه به انتظاراتی که از این گوشی ها داشتیم، اصلا خبر خوبی نیست.

دوربین تله فوتوی گلکسی S23 ارتقایی نخواهد داشت

این روزها تقریبا طبیعی است که اطلاعات پیرامون گوشی ها یا به صورت کلی هر گجت هوشمند دیگری، چندین ماه قبل از رونمایی رسمی، از طریق وب سایت های خبری مختلف منتشر شود. بنابراین جای تعجبی ندارد حالا که بیش از 6 ماه تا رونمایی از سری گلکسی S23 زمان به جای مانده، شاهد انتشار جزئیاتی پیرامون آن ها هستیم.

گلکسی S23 قرار است پرچم دار سال 2023 سامسونگ باشد و طبق شنیده ها، یک سری ارتقا در بخش های مختلف خواهد داشت. اما به صورت خیلی ریز و دقیق نمی توانیم در رابطه با آن ها صحبت کنیم. چون سال گذشته همین حوالی، درباره سری S22 خبرهای بسیار بیشتری منتشر شده بود.

با این حال خبرها هر چند وقت یک بار پیرامون سری S23 منتشر می شود که در نوترین آن ها، متوجه شدیم دوربین زوم گوشی های غیر اولترا قرار نیست تغییر محسوسی در مقایسه با نسل قبل داشته باشد. این یعنی گلکسی S23 و S23 پلاس قرار است با همان دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی که توانایی زوم اپتیکال به میزان 3 برابری را دارد راهی بازار شوند.

طبیعتا الان زود است که بخواهیم بگوییم آیا این سنسور 10 مگاپیکسلی از لحاظ کیفیت هم مثل قبل ظاهر خواهد شد یا خیر. چون قطعا سامسونگ برای نسل بعد یک سری امکانات نرم افزاری معرفی می کند و به لطف تراشه نو هم، انتظار داریم تغییرات مثبتی در کیفیت تصاویر ایجاد شود. اما از لحاظ سخت افزاری، حداقل با توجه به چیزی که می دانیم، قرار نیست تغییر خاصی را ببینیم.

اگر این اتفاق نیفتد و سامسونگ بخواهد تغییراتی را روی این سنسور ایجاد کند، قطعا شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود که این می تواند به معنای زوم 4.5 یا 5 برابری باشد، حال ارتقای نرم افزار را هم اگر فعلا به حساب نیاوریم. با این حال فعلا که خبر خاصی در راستای تأیید این شایعه وجود ندارد و به نظر می رسد باید بپذیریم یک بار دیگر شاهد بکارگیری سنسورهای 10 مگاپیکسلی در مدل های استاندارد و پلاس از پرچم داران سامسونگ باشیم.

البته این خبر شاید برای خیلی ها خیلی بد نباشد؛ خصوصا اینکه گلکسی S22 و S22 پلاس با دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو، فقط امکان زوم 1.1 برابری را به صورت اپتیکال داشتند. در نهایت هم می شد به صورت هیبریدی، تا 3 برابر روی سوژه ها زوم کرد و این اصلا برای یک پرچم دار مناسب نبود و نمی دانیم اصلا چرا سامسونگ چنین سنسوری را دو سال در گوشی هایش مورد استفاده قرار داد. ارتقا به دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری، یک قدم مثبت از سوی سامسونگ به شمار میرود که انتظار می رود حداقل یک سال دیگر هم تغییری درون آن پدید نیاید.

به نظر می رسد هر سه مدل از پرچم داران سری S23، دوربین اصلی خود را حفظ خواهند کرد و این یعنی باز هم شاهد استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی در مدل اولترا و 50 مگاپیکسلی در مدل استاندارد و پلاس خواهیم بود. البته در رابطه با دوربین اصلی S23 اولترا یک سری شایعات وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت کره ای شاید از سنسور 200 مگاپیکسلی برای آن استفاده کند. حال باید دید در ادامه، چه خبرهای بیشتر و موثق تری در این رابطه منتشر می شود.

در رابطه با دوربین تله فوتوی S23 اولترا هم باید بگوییم بعید است سامسونگ تغییرات زیادی را روی آن اعمال کند چون همین حالا هم در این بخش بی همتاست. اگر هم ارتقایی در نظر گرفته شود، به احتمال زیاد نرم افزاری خواهد بود و سخت افزار هر چقدر هم پیشرفت کند، بعید است شاهد زوم اپتیکال بیشتر از 10 برابر در این محصول باشیم.

علاوه بر این ها، در حالی که گفته می شود دو مدل استاندارد و پلاس قرار است بدون تغییر ظاهری چشمگیر راهی بازار شوند، ظاهرا گلکسی S23 اولترا نمایشگری خواهد داشت که از هر چهار طرف خمیده خواهد بود. اخیرا هم متوجه شدیم شرکت کره ای توانسته به لطف چسب های شفاف، به فناوری جالبی دست پیدا کند که اجازه می دهد نمایشگر گوشی هایش را کاملا بدون حاشیه طراحی کند. بنابراین می توان انتظار داشت S23 اولترا از حیث طراحی، تغییرات زیادی داشته باشد.

گوشی های سری گلکسی S23 قرار است فوریه امسال رسما رونمایی و احتمالا راهی بازار شوند. بنابراین انتظار می رود همچنان فرایند انتشار خبر پیرامون آن ها ادامه داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1463

به "دوربین تله فوتوی گلکسی S23 ارتقایی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین تله فوتوی گلکسی S23 ارتقایی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید