جدیدترین مدارگرد سیاره زهره، 2031 تا 2033 به فضا می رود

به گزارش لنجان بلاگ، آژانس فضایی اروپا میخواهد بین سال های 2031 و 2033، مدارگرد جدیدی را به سیاره زهره پرتاب کند.

جدیدترین مدارگرد سیاره زهره، 2031 تا 2033 به فضا می رود

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، سیاره زهره قرار است بازدیدکننده دیگری را دیدار کند.

آژانس فضایی اروپا (ESA) قرار است مدارگرد خود موسوم به EnVision را به این سیاره بفرستد تا دلیل تفاوت آن با زمین را مورد آنالیز قرار دهد.

آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی از سال 1960، فضاپیماهایی را برای آنالیز سیاره زهره پرتاب کردند اما تمرکز آن ها بعدها بر مریخ معطوف شد و به همین دلیل از سال 1990 تا به امروز فقط دو ماموریت اختصاصی روی این سیاره صورت گرفته است که یکی از آن ها ونوس اکسپرس (Venus Express) متعلق به آژانس فضایی اروپا و دیگری کاوشگر آکاتسوکی (Akatsuki) متعلق به آژانس پژوهش های هوافضای ژاپن (JAXA) است.

ونوس اکسپرس بیشتر بر پژوهش های جوی متمرکز بود اما هدف EnVision کمی گسترده تر است. ماموریت اصلی آن، این است که بفهمد فرآیندهای درون سیاره زهره مانند آتش فشان خیزی و تخلیه گرمای داخل آن چگونه به مرور بر جو اثر گذاشته اند.

مدارگرد EnVision، سه ابزار اصلی علمی به همراه خواهد داشت؛ یک ژرفاسنج رادار برای آنالیز ساختار زیرزمینی سیاره، یک مجموعه طیف سنج برای آنالیز ترکیب شیمیایی سطح و جو زهره و یک سیستم رادار اضافه برای نقشه برداری از سطح سیاره. سیستم رادار نهایی توسط ناسا فراهم خواهد شد تا بخشی از همکاری این دو آژانس فضایی باشد.

پرتاب EnVision قرار است بین سال های 2031 و 2033 و اندکی پس از ماموریت های VERITAS و +DAVINCI باشد که پرتاب آن ها برای سال های 2028 تا 2030 برنامه ریزی شده است. این سه ماموریت به همراه یکدیگر، دقیق ترین و جامع ترین چشم انداز را از سیاره زهره ارائه خواهند داد.

گونتر هاسینجر (Günther Hasinger)، رئیس بخش علوم آژانس فضایی اروپا گفت: ناوگان رو به رشد ماموریت های ما، بهترین بینش را در خصوص سیاره همسایه به ما نسل های آینده ارائه خواهد داد؛ به ویژه در دوره ای که در حال کشف سامانه های منحصر به فرد سیاره ای هستیم.

وی اضافه کرد: این موضوع بسیار مهمی است زیرا اگر بخواهیم، می توانیم تشخیص دهیم که کدام سیاره برای زندگی کردن مناسب است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1054

به "جدیدترین مدارگرد سیاره زهره، 2031 تا 2033 به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مدارگرد سیاره زهره، 2031 تا 2033 به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید