تصاویر ، کشف شگفت انگیز معبد گمشده الهه دریا

به گزارش لنجان بلاگ، محققان احتمالا پیروز به کشف معبدی باستانی شده اند که به پوزیدون، الهه دریای یونان باستان متعلق است.

تصاویر ، کشف شگفت انگیز معبد گمشده الهه دریا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، محققان احتمالا پیروز شده اند معبد پوزیدون، الهه دریاها را پیدا کنند. اخیرا تیمی از محققان بقایای یک ساختار معبدمانند اولیه را کشف کردند که در محوطه پناهگاه پوزیدون قرار داشت و احتمالا به خود این خدای المپ نشین یونانی تقدیم شده بود.

پوزیدون یا پوزئیدون یکی از دوازده المپ نشین در دین و اساطیر یونان باستان بود. اعتقاد بر این بود که او بر دریا، طوفان ها، زلزله ها و اسب ها نظارت حکمرانی می کند. سازه کشف شده حدود 9 متر عرض و یک حوض آب برای اجرای آیین های مخصوص دارد.

جزئیات این مکان از طریق استرابون مورخ و جغرافیدان یونانی که 2000 سال پیش می زیست، ثبت شده است. محل حفاری در سایت باستان شناسی کلدی در نزدیکی سمیکون، در ساحل غربی شبه جزیره پلوپونز در یونان واقع شده است.

محل حفاری در ساحل غربی شبه جزیره پلوپونز در یونان واقع شده است

بیرجیتا ادر باستان شناسی از موسسه باستان شناسی اتریش گفت که موقعیت این مکان مقدس کشف شده با جزئیات ارائه شده از طریق استرابون در نوشته هایش مطابقت دارد. دانشمندان در این سایت تحقیقاتی، در حال مطالعه تاریخچه سطح آب دریا و تغییرات ساحلی بودند. آنها کشف کردند که چندین سونامی در هر دو دوره ماقبل تاریخ و تاریخی به منطقه ضربه زده است.

پروفسور آندریاس ووت از دانشگاه ماینتس گفت: نتایج بررسی های ما تا به امروز، نشان می دهد که امواج دریای ایونی یا دریای یونان، در واقع تا هزاره پنجم قبل از میلاد در مقابل گروهی از تپه ها تحلیل رفته است. پس از آن، در قسمت رو به دریا، یک سیستم مانع ساحلی گسترده ایجاد شد که در نتیجه آن چندین تالاب از دریا جدا شدند.

ووت ادامه داد: شرایط مرتفعی که تپه ها به وجود آوردند در دوران باستان اهمیت اساسی داشت، زیرا حرکت در خشکی در امتداد ساحل به سمت شمال و جنوب را ممکن می کرد. علاوه بر این، تاریخچه رویدادهای آبی منطقه ممکن است در توسعه آن به عنوان یک مکان مقدس برای عبادت نقش داشته باشد.

دانشمندان در حال مطالعه تاریخچه سطح دریا بودند که آثاری از این سازه را کشف کردند

به نظر می رسد که احتمالا معبد پوزیدون به دلیل همین رویدادها در این مکان ساخته شده باشد. آثار این سازه برای اولین بار در پاییز 2021 از طریق ژئوفیزیکدان دکتر دنیس ویلکن از دانشگاه کیل آلمان کشف شد.

اندکی بعد، دکتر ویلکن این منطقه را قابل توجه تشخیص داد و کار کاوش اولیه یک سال بعد تحت نظارت باستان شناس دکتر بیرجیتا ادر آغاز شد. ممکن است چندین ماه یا سال طول بکشد تا این معبد رسما به عنوان معبد گمشده پوزیدون تایید شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1560

به "تصاویر ، کشف شگفت انگیز معبد گمشده الهه دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، کشف شگفت انگیز معبد گمشده الهه دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید